Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Manikin Records

(44 albums)
sort by albums
on one page
recording period
  • Manikin Records - The Second Decade 2002-2012

    Manikin Records - The Second Decade 2002-2012

    Gdy w 1992r Mario Schonwalder zakładał wytwórnię Manikin, nie podejrzewał jak długo przyjdzie mu działać. Dziś jego tłocznia ma ugruntowaną pozycję na rynku elektroniki sekwencyjnej. Mało tego, jest jednym z liderów ciągnących ów nurt dalej. Mimo nawiązań do przeszłości, muzyka wydawana przez nią brzmi nadzwyczaj nowocześnie i aktualnie. Nie jest tym samym jedynie jakimś ramotem wyciągniętym z przeszłości. Schonwalder niezwykle bacznie obserwuje to co dzieje się w muzyce. Nie waha się też adaptować tych nowoczesnych formuł w muzyczny wszechświat swojej wytwórni. Dwupłytowa kompilacja Second Deacade tym bardziej zyskuje na wartości, iż zawiera wiele nagrań niepublikowanych nigdzie indziej. Poza tuzami wytwórni takimi jak sam Mario Schonwalder, Bas Broekhuis czy Detlef Keller, pojawiają się Wolfram Spyra, Rainbow Serpent, Thomas Fanger czy Thomas Kagerman. Każdy czy to w konfiguracji z kimś innym, czy też solo wzbogaca ów "manikionowy" wszechświat dźwięków. Kapitalnie prezentuje się Wolfram Spyra w melancholijnym, nieco wycofanym utworze A Rainy Day. Postarał się też Cosmic Hoffmann w kapitalnym Guitarmoon, który jest zorientowany na ludowe brzmienia rodem z Azji. A sam szef na finał serwuje utwór Winterland, dedykowany tym wszystkim których nie już wśród nas. A to tylko wabiki, które nęcą aby zapoznać się z całością. Naprawdę warto!

    R. M.

    Availability: Temporary absence | product: 2CD


    16,60 EUR
  • Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Red

    Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Red


    Album Red tercetu Bas Broekhuis, Detlef Keller i Mario Schonwalder to niejako zwieńczenie trylogii nakreślonej wcześniej takimi tytułami jak Replen i Blue. Jednocześnie jest rozwinięciem tych idei jakie przeświecały poprzednim albumm. Red to przykład użycia minimalistycznych środków, ich oszczędne dozowanie przynosi wyborne efekty. Już otwierająca całość kompozycja Red One to wyborna suita. Oparta na pulsujących, sekwencyjnych teksturach i nieco transowym bicie. Pod tym plumkaniem sekwencerów, wyłaniają się głębokie atmosferyczne tła o ambientowym oddechu. Druga odsłona Red Two przynosi nieco mocniejsze brzmienia, a rytmiczne tekstury zmierzają ku "tribalowym" nieco etnicznym strukturom. Przez to Broekhuis / Keller & Schonwalder osiągają efekt jakiejś "onirycznej wizji". Finałowy From Red To Green ma dosyć nastrojowy początek. W dalszej części tej kompozycji, sekwencje syntezatorów przybierają nieco mroczny i chłodny wydźwięk. Z resztą niesamowita przestrzenność, to niezaprzeczalny atut tego albumu. Kolejnym mocnym punktem jest jego brzmienie. Mimo, iż osadzone na klasycznych wzorcach, ma jak najbardziej współczesny wymiar. Ta muzyka idealnie sprawdza się w nocnych warunkach. Na słuchawkach można wychwycić wszelkie detale i po prostu dać się porwać tym dźwiękom. Kapitalny album i myślę że trio niemieckich weteranów nie raz jeszcze zaskoczy.

    R. M.

    Availability: Temporary absence | product: 1CD


    14,94 EUR
  • Detkef Keller, Mario Schonwalder | Long Distances

    Detkef Keller, Mario Schonwalder | Long Distances


    Album Long Distances to wręcz wymarzona pozycja dla wielbicieli dwójki weteranów niemieckiej sceny. Detlef Keller i Mario Schönwalder zbudowali tę płytę na sekwencyjno-ambientowych teksturach. Ta muzyka nie idzie w głąb, ale rozlewa się wszerz. To jedynie trzy kompozycje, za to jakie. Pierwszy tytułowy Long Distances oparty jest na rozwijających się z wolna ambientalnych plamach i sekwencyjnych przebiegach. Te minimalistyczne brzmienia zioną wręcz chłodem, niczym widma zastygłego w bezruchu jakiegoś wielkiego krajobrazu. Ten obraz zmienia się gdy owe sekwencyjne przebiegi falują niczym mgławice, nad statyczną przestrzenią. Jeszcze lepszy efekt obaj artyści osiągnęli w ponad 40-minutowym Metropolis. Zainspirowany klasycznym, ekspresjonistycznym arcydziełem Fritza Langa. Swoisty wizerunek zurbanizowanej przestrzeni podniebnych autostrad, wieżowców ale i też mrocznych katakumb. Jednak tu jest niczym obraz zatrzymany w kadrze, w bezruchu gdzie z bliskiej perespektywy można podziwiać ów futurystyczny świat. Podobnie jak Long Distances Keller i Schonawlader stosują minimalną ilość dźwięków, tylko po to by osiągnąć maksymalny efekt. Ostatni September Moods ze swoimi 7 minutami, jawi się tu niczym koda. Melancholijny, wyciszony stanowi świetne zakończenie tej niezwykłej płyty. Ten sekwencyjno-ambientalny minimal, znakomicie sprawdza się przy kontemplacji ze słuchawkami na uszach. Po ta podróż przez "długie odległości" wciąż może trwać.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    14,94 EUR
  • Rainbow Serpent, Isgaard | Stranger

    Rainbow Serpent, Isgaard | Stranger


    Długo oczekiwany album niemieckiego duetu: Frank Specht i Gerd Winekamp, przynosi dawkę niemal mistycznych klimatów. Tym razem panowie nie byli sami w studiu, lecz wspomagała ich klasycznie wykształcona wokalistka Isgaard. Muzyka zawarta na płycie Stranger balansuje między sekwencyjnym chłodem, ambientalnymi przestrzeniami i elementami folku. Ten ostatni biegun brzmieniowy, wyznaczają właśnie wokale Isgaard. Jej piękny głos doskonale uzupełnia syntetyczną tkankę tej płyty. Przestrzenne brzmienia mogą kojarzyć się z tym co robi niezwykle popularny Schiller. Ów nieco popowy sznyt jaki ujawnia się przy dokładniejszym słuchaniu jej (New Worlds Beyond, Memory Leave), czerpie sporo z dokonań Jean Michel Jarre'a. To dobra inspiracja, wszak to on przeniósł muzykę elektroniczną pod domowe strzechy. Współpraca Rainbow Serpent z Isgaard sprawiła iż kompozycje z jej wokalem to niemal piosenki. Kiedy jednak wokalistka rozwija skrzydła i pozwala sobie na mocniejsze eksperymenty, wtedy i sama muzyka staje się bardziej bliższa dokonaniom np. Dead Can Dance. W sumie można traktować płytę Stranger niemal jako wyśnioną i bajkową całość. Ulotna atmosfera i bezpretensjonalne piękno tej muzyki, znakomicie nadają się do nocnego słuchania. Wtedy ów fantasmagoryczny świat ujawnia swą złożoność i bogatą ornamentykę. Udany powrót, pytanie tylko czy ta współpraca będzie kontynuowana? Oby, bo na Stranger wypadło to naprawdę znakomicie.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    15,28 EUR
  • Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | In Repelen

    Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | In Repelen


    Powyższe trio to już niemal klasycy w elektronicznym światku. Na tyle uznani iż raczej bez obaw można sięgać po kolejne ich wydawnictwa, jednocześnie spodziewając się miłych dla ucha zaskoczeń. Tak jest na albumie In Repelen który ukazał się w podwójnej wersji, jako płyta audio i koncert na DVD. Zapis wizualny dokumentuje koncert z 7 lutego 2010r, a odbył się on kościele katedralnym. Zaś płyta audio rejestracje zarówno studyjne jak i koncertowe z lat 2009-2010. To gratka dla fanów tria, mają bowiem oni nie tylko możliwość sprawdzenia swoich bohaterów w akcji. Trio niemieckich elektroników dodatkowo towarzyszą: Raughi Egbert na gitarach i Thomas Kagerman na skrzypcach, udzielający się też wokalnie. Zaskoczyć może nieco etniczna osnowa tej muzyki, później ów pierwotny puls przechodzi w sekwencyjną elektronikę jak i niespieszny dryf new age. Wokalizy Kagermana mają coś z atmosfery a to hinduskich śpiewaków, w innych miejscach kojarzyć się mogą ze światem islamu. Gdy zaś górę bierze elektronika Niemców, delikatne sekwencje kapitalnie stapiają się tęsknymi brzmieniami skrzypiec, jak i ekspresyjnymi solówkami Egberta na gitarze. W sumie w kręgu elektroniki sekwencyjnej ten materiał może sprawić największą radość. Tym bardziej iż ci trzej Niemcy nieco starają się wyjść poza jej sztywne ramy. Poszerzenie palety brzmień o etniczne klimaty, jest tu strzałem w dziesiątkę. Powyższe zabiegi wcześniej mogły być co najwyżej irytujące, ale na In Repelen tworzą atmosferę prawdziwego misterium. Znakomity album, po takim materiale doprawdy trudno przewidzieć kolejny krok tercetu Bas Broekhuis, Detlef Keller i Mario Schonwalder.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD + 1DVD


    26,57 EUR
  • Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Repelen 3

    Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Repelen 3


    Bas Broekhuis, Detlef Keller i Mario Schonwlader to nazwiska będące wyznacznikiem dzisiejszej, nowoczesnej elektroniki. Obficie czerpią z klasyki gatunku, lecz formuła brzmieniowa jest jak najbardziej aktualna. Replen III to album koncertowy, nagrania zostały zarejestrowane w październiku 2009r, w miejscowości Detlef. Tych 7 kompozycji to nie tylko pokaz umiejętności tworzenia rozległych tekstur, ale też szkoła symbiozy elektroniki z naturalnymi instrumentami. Poza podstawowym składem, artystom towarzyszą i goście: Roughi Ebert (gitara), Thomas Kagerman (skrzypce, śpiew) oraz Hoster Madrigal Chor jako goście specjalni. Gitara w nieco hiszpańskim kolorycie, łączy się z niezwykle nastrojową elektroniką i ambientalnymi plamami. To istne studia nad rozległymi przestrzeniami, gdzie każdy element musi pasować do owej wyrafinowanej układanki. Zarazem muzyka Replean III stara się brzmieć naturalnie, unikając elektronicznego chłodu. To rewelacyjny album dla tych, którzy lubią połączenie nowoczesności i klasycznych formuł. Bo jedynie te ostanie są tu łącznikiem z przeszłością. Brzmieniowo tu już inna bajka, i to po prostu słychać.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    16,60 EUR
  • Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Blue

    Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Blue

    Bas Broekhius, Detlef Keller i Mario Schonwalder skompilowali album będący fragmentami ich występów z lat 2007-2008. Jedynie trzy kompozycje, ale ze względu na ich długość nie ma chyba co wybredzać. Stylistyka w jakiej porusza się trio ma wiele wspólnego z ambienetem, choć ten przegryziony jest delikatnymi wpływami "szkoły berlińskiej". Te trzy utwory Blue One, Blue Two i Blue & Red, tworzą jakby jeden nieskończony ciąg. Syntezatory pulsują tworząc rozrzedzoną mgławicę, a nieśpieszny rytm uwypukla ten ambientowy przestwór. Do tego doskonała okładka, Ziemia widziana wprost z orbity, doskonała alegoria do muzyki. Broekhius, Keller i Schonwalder mogliby tworzyć dźwięki dla NASA. A ta płyta kapitalnie podsumowuje ich wizję muzyki elektronicznej. I myślę iż nie jest to ostatnie słowo trójki artystów. Kolejny album ma nosić tytuł Red. A Blue niczym powłoka ozonowa sprawia iż bez przeszkód można ją oddychać. Znakomity album w każdym calu.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    14,94 EUR
  • Cosmic Hoffmann | Outerspace Gems

    Cosmic Hoffmann | Outerspace Gems


    Wielka gratka dla miłośników "Nowej Szkoły Berlińskiej": wydana nakładem Manikin Records płyta Outerspace Gems zawiera nagrania Klausa "Cosmic" Hoffmanna przygotowane w latach 1978-1985, naturalnie przy wykorzystaniu "kultowego" instrumentarium, w skład którego wchodzą choćby melotron, Mini Moog oraz ARP Odyssey (a nawet 12-strunowa gitara, obecna przecież także choćby na albumie Blackdance Klausa Schulze!). Jasne jest, iż sama jakość dźwięku pozostawia w niektórych nagraniach nieco do życzenia, ale jakość kompozycji rekompensuje to moim zdaniem z nawiązką. Warto przypomnieć sobie - albo w ogóle przy okazji tej płyty dowiedzieć się - iż urodzony w 1951 r. Klaus Hoffmann nie jest jedynie tylko "współczesnym kontynuatorem" berlińskich sekwencyjnych tradycji, lecz postacią aktywną na tym polu już od paru dekad. Dobrze słychać to już w utworze otwierającym całość, Up to the Stars - takich klimatów jednak nie da się podrobić "po fakcie", nie tylko na innych instrumentach, ale już i w innej epoce, trzeba jednak było być w odpowiednim czasie na bieżąco, jeśli chodzi o sposób prowadzenia kompozycji i jej z lekka psychedeliczne zabarwianie. Jako szczególne ciekawostki polecam Cosmic Cha Cha, nieco kojarzące się z dokonaniami reprezentantów francuskiej szkoły elektronicznej tej epoki, przejmujące Spacewards rozchodzące się mętnymi, przywiędłymi kręgami na zdumiewająco ożywionej sekwencyjnej wodzie, w stylu natychmiast kojarzącym się z muzyką Klausa Schulze (zwłaszcza Mirage oraz koncertami w Oberhausen, 1976), a także nieco bardziej abstrakcyjne Cassini Division, czyli wyprawę Hoffmanna na tereny impresjonistycznego ambientu. Niesamowicie intrygujący album do wielu uważnych przesłuchań - szczerze polecam.

    I. W.

    Availability: Last items | product: 1CD


    15,28 EUR
  • Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Live at Dorfkirche Repelen 2

    Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Live at Dorfkirche Repelen 2


    Niemcy bardzo często z muzyka elektroniczną dają występy w kościołach ewangelickich. Myślę że to wynik odbioru tego rodzaju muzyki, bazującej na przeżyciach estetycznych bliskich przeżyciom mistyczno religijnym jakie może dawać wychodząca poza ramy zwykłej popowej muzyki, pasująca do majestatycznych przestrzeni kościelnych zawartej w niej tajemnicy obcowania z czymś nadrealnym, podobna do nieziemskich brzmień organ, muzyka el pełna tajemnicy pozostawiającej słuchaczowi wiele miejsca na indywidualną interpretację. Takie są dwie pierwsze przepiekne impresje Lanes Of The Lord i Moers Part I ale prawdziwą perełką jest zrealizowanny w konwencji elektroniki symfonicznej przepiękny Source Of Life. W Moers Part II nadal pozostajemy w krainie sennych, rozmarzonych rozważań "berlińskich" a hipnotyzujący Shiauliai z orientalnymi elementami uzupełniają zawartośc tego świetnego krążka. Trochę odstaje utwór esrever oloS mający charakter lżejszej zabawy z meksykańską trąbką w solówce. Drugą płytę otwiera romantyczny fortepian przechodzący w interesujący konglomerat tradycyjnych instrumentów od gitary klasycznej, skrzypiec po fujarkę. Deeper Silence to najbardziej misteryjny, pełen symboliki kawałek z basowym pomrukiem i odgłosami i dźwiękami sięgającymi mroków średniowiecza. Klaus, where are you? Czyli poszukiwania Schulze to rasowe berlińskie sekwenserowanie. Quasi berliński jest za to Another Magic Moment gdzie prym wiodą skrzypce Kagermanna. Cut & Paste zdynamizowna gra w lekko psychodelicznej otoczce z wyraznym tłem jam ssesion. I na koniec romantyczna ballada Raughis Song. Jedno z najlepszych wydawnictw 2008 roku.

    Dariusz Długołęcki



    Monumentalny, koncertowy album znanego i szanowanego na el-scenie tria, który z pewnością ucieszy wszystkich zagorzałych fanów Szkoły Berlińskiej i kontynuatorów jej tradycji, zaprawionych w poszukiwaniu jak najbardziej klimatycznych brzmień, wplatanych w intuicyjnie kreowane hipnotyzujące sekwencyjne mantry. Basa Broekhuisa, Detlefa Kellera i Mario Schonwaldera wspierają na scenie gitarzysta Raughi Ebert oraz skrzypek Thomas Kagermann, znany nie tylko z wcześniejszego albumu tria The Liquid Sessions, ale przede wszystkim z nagrań wypełniających oba wielopłytowe albumy Contemporary Works Klausa Schulze. Muzyka wspieranych przez przyjaciół panów Broekhuisa, Kellera i Schonwaldera ewoluuje, pozostając w tak cenionej formule typowej intuicyjnej elektroniki sekwencyjnej przejmuje wpływy także i innych gatunków, przede wszystkim bardzo ambitnego ethno-lounge'u, a to głównie za sprawą frapującego stylu gry Kagermanna (vide szczególnie utwór otwierający pierwszy krążek). Nie brakuje też wpływów nieco bardziej undergroundowej sceny klubowej, co słychać szczególnie dobrze w czwartym utworze drugiej płyty, w którym brawurowe - i z lekka dalekowschodnio brzmiące - solówki skrzypcowe świetnie korespondują z sekwencyjnym tłem oraz "laptopowymi" ozdobnikami kojarzącymi się za sprawą najróżniej filtrowanych "zawijasów" z rasowym IDM. Warto dodać, że kiedy elektroniczne brzmienia ocierają się raz po raz o darkwave-pop, skrzypce Kagermanna natychmiast dopasowują się do konwencji niczym kameleon i brzmią niezwykle adekwatnie, niczym w rękach Christiana Komorowskiego (skrzypka wspomagającego grupę Deine Lakaien). Prawdziwa sekwencyjna uczta dla wymagających miłośników kontemplatywnej, a jednocześnie rozpulsowanej, sprzyjającej snuciu fantazji na jawie elektroniki.

    I. W.

    Availability: Goods in stock | product: 2CD


    24,91 EUR