Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder
Live at Dorfkirche Repelen 2
97,12 PLNabout 20,66 EURbrutto
ARTIST | Bas Broekhuis Detlef Keller Mario Schonwalder |
LABEL | Manikin Records |
NUMBER | MRCD 7088 |
RECORD DATE | 2008 |
MEDIA | 2CD |
PACKAGE | 8 PAGES DIGIPACK + booklet |
Kod produktu | 005449 |
POPULARITY |
Lista utworów
Opis
Niemcy bardzo często z muzyka elektroniczną dają występy w kościołach ewangelickich. Myślę że to wynik odbioru tego rodzaju muzyki, bazującej na przeżyciach estetycznych bliskich przeżyciom mistyczno religijnym jakie może dawać wychodząca poza ramy zwykłej popowej muzyki, pasująca do majestatycznych przestrzeni kościelnych zawartej w niej tajemnicy obcowania z czymś nadrealnym, podobna do nieziemskich brzmień organ, muzyka el pełna tajemnicy pozostawiającej słuchaczowi wiele miejsca na indywidualną interpretację. Takie są dwie pierwsze przepiekne impresje Lanes Of The Lord i Moers Part I ale prawdziwą perełką jest zrealizowanny w konwencji elektroniki symfonicznej przepiękny Source Of Life. W Moers Part II nadal pozostajemy w krainie sennych, rozmarzonych rozważań "berlińskich" a hipnotyzujący Shiauliai z orientalnymi elementami uzupełniają zawartośc tego świetnego krążka. Trochę odstaje utwór esrever oloS mający charakter lżejszej zabawy z meksykańską trąbką w solówce. Drugą płytę otwiera romantyczny fortepian przechodzący w interesujący konglomerat tradycyjnych instrumentów od gitary klasycznej, skrzypiec po fujarkę. Deeper Silence to najbardziej misteryjny, pełen symboliki kawałek z basowym pomrukiem i odgłosami i dźwiękami sięgającymi mroków średniowiecza. Klaus, where are you? Czyli poszukiwania Schulze to rasowe berlińskie sekwenserowanie. Quasi berliński jest za to Another Magic Moment gdzie prym wiodą skrzypce Kagermanna. Cut & Paste zdynamizowna gra w lekko psychodelicznej otoczce z wyraznym tłem jam ssesion. I na koniec romantyczna ballada Raughis Song. Jedno z najlepszych wydawnictw 2008 roku.
Dariusz Długołęcki
Monumentalny, koncertowy album znanego i szanowanego na el-scenie tria, który z pewnością ucieszy wszystkich zagorzałych fanów Szkoły Berlińskiej i kontynuatorów jej tradycji, zaprawionych w poszukiwaniu jak najbardziej klimatycznych brzmień, wplatanych w intuicyjnie kreowane hipnotyzujące sekwencyjne mantry. Basa Broekhuisa, Detlefa Kellera i Mario Schonwaldera wspierają na scenie gitarzysta Raughi Ebert oraz skrzypek Thomas Kagermann, znany nie tylko z wcześniejszego albumu tria The Liquid Sessions, ale przede wszystkim z nagrań wypełniających oba wielopłytowe albumy Contemporary Works Klausa Schulze. Muzyka wspieranych przez przyjaciół panów Broekhuisa, Kellera i Schonwaldera ewoluuje, pozostając w tak cenionej formule typowej intuicyjnej elektroniki sekwencyjnej przejmuje wpływy także i innych gatunków, przede wszystkim bardzo ambitnego ethno-lounge'u, a to głównie za sprawą frapującego stylu gry Kagermanna (vide szczególnie utwór otwierający pierwszy krążek). Nie brakuje też wpływów nieco bardziej undergroundowej sceny klubowej, co słychać szczególnie dobrze w czwartym utworze drugiej płyty, w którym brawurowe - i z lekka dalekowschodnio brzmiące - solówki skrzypcowe świetnie korespondują z sekwencyjnym tłem oraz "laptopowymi" ozdobnikami kojarzącymi się za sprawą najróżniej filtrowanych "zawijasów" z rasowym IDM. Warto dodać, że kiedy elektroniczne brzmienia ocierają się raz po raz o darkwave-pop, skrzypce Kagermanna natychmiast dopasowują się do konwencji niczym kameleon i brzmią niezwykle adekwatnie, niczym w rękach Christiana Komorowskiego (skrzypka wspomagającego grupę Deine Lakaien). Prawdziwa sekwencyjna uczta dla wymagających miłośników kontemplatywnej, a jednocześnie rozpulsowanej, sprzyjającej snuciu fantazji na jawie elektroniki.
I. W.
Inni klienci wybrali
Podobne albumy
Kup Przechowaj
Goods in stock
Wysyłamy do 1 dni
Dostawa w do punktu odbioru już od 12zł.
Przesyłkę dostarcza Poczta Polska lub Inpost.
Możliwy odbiór osobisty poza siedzibą sprzedawcy.