Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Last items

(102 albums)
sort by albums
on one page
recording period
  • Ian Boddy, Markus Reuter | Colour Division

    Ian Boddy, Markus Reuter | Colour Division

    Ian Boddy i Markus Reuter wielokrotnie spotykali się razem na różnych sesjach. Początkiem ich współpracy była płyta Distant Rituals, to od tego momentu ich drogi przecinały się. Mimo iż każdy zajęty był własnymi projektami, znajdowali czas by razem pograć. Album Colour Division to kolejny przykład jak owocna może być to współpraca. To potok hipnotyzujących dźwięków, dla których punktem wyjścia były zapętlone brzmienia gitary Markusa Reutera. Ów gitarzysta w dużej mierze nadaje ton i smak tym nagraniom. Prezentuje się jako wyborny kolorysta, sięgając po kilka rodzajów ekspresji. W utworach Crescent i Reveal, grając techniką legato uzupełnia spokojne elektroniczne plamy kreowane przez Iana Boddy'ego. Kiedy jednak trzeba, jego gitara wyrywa się z marazmu i atakuje drapieżnymi solami. Tak jest w utworach Fulcrum czy Beacon. Wtedy Reuter gra niczym rasowy rockman. W finalnym Slowfall obaj zatapiają się w atmosferycznej zadumie, która niejako nawiązuje do jesiennej scenerii uwiecznionej na okładce płyty. Bardzo udana kolaboracja, pomysłowo i brawurowo zagrana. Nie ma tu miejsca na nudę, jest i niemal rockowy czad, jak i chwile zastanowienia i uspokojenia. A to oznacza że mamy przed sobą bardzo dobry album.

    R. M.

    Availability: Last items | product: 1CD


    14,56 EUR
  • Kraftwerk | Publikation

    Kraftwerk | Publikation

    Kraftwerk, jeden z najbardziej wpływowych zespołów w historii popu, wylądował na muzycznej scenie lat '70. niczym UFO. Członków grupy fascynowała powojenna niemiecka kultura przemysłowa i postęp techniczny, a dzięki rewolucyjnej płycie Autobahn zyskali sławę muzycznych wizjonerów. Porzuciwszy instrumenty akustyczne na rzecz syntezatorów i automatów perkusyjnych, inspirację czerpali z ekspresjonizmu i futuryzmu. Ta "multimedialna grupa artystyczna", jak ją nazywa jej obecny lider Ralf Hütter, roztaczała przed swymi wielbicielami wizje ludzkości żyjącej w symbiotycznym związku z maszynami – dzisiejszej rzeczywistości. Przy jej muzyce weszliśmy w wiek informacji...
    Fetowana po obu stronach Atlantyku, zakazana w Niemczech Wschodnich, w 1981 roku grała dla półrocznej Solidarności. Kraftwerk inspirował tuzy z całego spektrum sceny muzycznej, od Davida Bowiego, Gary'ego Numana, Ultravox, Depeche Mode, po Nine Inch Nails i Rammstein. Bez niego nie byłoby hip-hopu, techno i house...
    David Buckley nakreślił najpełniejszy obraz kariery tej niepowtarzalnej i tajemniczej formacji, jaki kiedykolwiek powstał.
    press info


    "To pierwsza poważna książka o Kraftwerku napisana przez kogoś spoza zespołu, w którym grałem przez piętnaście lat".
    Karl Bartos


    "Buckley dotarł do serca zespołu, rozpoznając jego ukryte mechanizmy. Opisuje jego często nie rozumiane, a zarazem przełomowe albumy od Autobahn po Computer World i echa, jakimi odbijają się w muzyce po dziś dzień".
    "Buckley wykonał świetną robotę, przenikając przez artystyczną aurę mistycyzmu otaczającą zespół, przeprowadzając wywiady z rozproszonymi członkami grupy i umieszczając ich robopop w szerszym kontekście poczucia winy i modernizacji powojennych Niemiec".
    Ludovic Hunter-Tilnet, "Financial Times" – Najlepsze Książki 2012 roku


    "Powszechnie wiadomo, że OMD ma wobec Kraftwerk ogromny dług wdzięczności, jeśli chodzi o wpływ jego muzyki. David Buckley napisał prawdopodobnie najlepszą książkę o Kraftwerk, jaka kiedykolwiek powstała (...). Musisz mieć tę książkę!"
    z oficjalnej strony OMD

    "Fascynująca historia wpływowej niemieckiej grupy i jej dokonań zaprezentowana na tle niesamowitego tła sceny kulturalnej, która pomogła ukształtować jej wyjątkowe brzmienie (...). Buckley potrafi doskonale wyważyć perspektywę historyka zespołu i nieposkromioną pasję fana. Końcowy efekt to pieczołowicie udokumentowana, niezwykle wciągająca książka – bez dwóch zdań wspaniała biografia zespołu".
    Digital Journal


    "Innowacyjni, wpływowi i denerwująco nieuchwytni teutońscy elektroguru z Kraftwerk są jedną z najczęściej analizowanych i jednocześnie najmniej rozumianych grup w historii współczesnej muzyki. To niemal zbrodnia nie lubić ich chirurgicznie perfekcyjnego futurystycznego popu, a jednak pod nieskazitelną powierzchnią wydaje się być niewiele, co można by naprawdę pokochać. Erudycyjna, wciągająca i gruntownie dokładna praca Buckleya to próba dostania się pod syntetyczną skórę Kraftwerk i sięgnięcia jeśli nie do serca, to chociaż do mózgu grupy".
    Classic Rock


    "Najbardziej kompletna biografia ojców chrzestnych muzyki elektronicznej".
    Electronically Yours

    Availability: Last items | product: book


    11,21 EUR
  • Gandalf | Symphonic Landscapes

    Gandalf | Symphonic Landscapes

    Availability: Last items | product:

    12,90 EUR
    11,23 EUR
  • Neuronium | ExoSomnia

    Neuronium | ExoSomnia

    Album Exosomnia to już 40-sta pozycja w dyskografii Neuronium. Nagrywający pod tą nazwą Michael Huygen, może czuć się klasykiem na miarę Klausa Schulze czy Edgara Froese. Na albumie Exosomnia podobnie jak i na większości sygnowanych tą nazwą, dominuje zwarty koncept i przekaz. Tym razem Neuronium bada możliwości zaistnienia życia na innych planetach, zastanawia się też nad tym jak ono wygląda. Czy owe alternatywne światy istnieją, czy jesteśmy sami w tym kosmicznym bezmiarze? Na te ważne pytania Neuronium w sposób dosyć subtelny daje odpowiedzi. Jego muzyka pulsuje sekwencyjnymi przestrzeniami, ale też stara się łapać też coś z duchowości i filozofii new age. Jednakże Hiszpanowi i te atrybuty nie wystarczają, poetyckie sola gitary każą myśleć o art rockowej formule. Jest coś z ducha Pink Floyd, który tu skąpany został w elektronicznym oceanie dźwięków. To dosyć finezyjna i nastrojowa muzyka, ale na pewno nie nudna. Dla samego artysty Exosomnia może stanowić punkt który zamyka orbitę jego poszukiwań. Po takim albumie można katapultować się w inną czasoprzestrzeń, i na nowo odkrywać to co tam się zastanie.

    R. M.

    Availability: Last items | product: 1CD


    19,07 EUR
  • Ian Boddy, Erik Wollo | Frontiers

    Ian Boddy, Erik Wollo | Frontiers

    Ian Boddy i Erik Wollo w niesamowitej kolaboracji, której efektem jest album Frontiers. Obaj artyści są niezwykle poważani w swoich krajach i nie tylko tam. Boddy to mistrz tworzenia wirtualnych instrumentów i oprogramowania muzycznego. Jednocześnie Ian Boddy jest zwolennikiem wszelakich nowinek technologicznych i systematycznie je wdraża. Erik Wollo to artysta o takim samym potencjale i uznaniu jak słynny Biosphere. W swojej unikalnej estetyce kapitalnie łączy brzmienia akustycznych gitar i elektronikę. Tytułowe "granice" są przez obu artystów nieustannie przekraczane. Słychać wypadkową zarówno stylu Anglika jak i Norwega. Jednak w tym wydawało by się równym pojedynku, to Wollo wychodzi zwycięsko. Tych 10 utworów nasączonych jest lodowymi i rozległymi pejzażami wprost spod koła podbiegunowego. Statyczne przestrzenie kreślą ów lodowy świat, tak skrajny, nieprzyjazny człowiekowi ale i piękny. Zgoła abstrakcyjne tekstury jawią się niecodziennym odbiciem natury, bowiem tych lodowych załomów nie widzi się na co dzień. Ponadto aby wzmocnić efekt, obaj wykorzystują nagrania terenowe, co pozwala na jeszcze głębsze wniknięcie w sondowane środowiska. Piękna i chłodna muzyka, gdzie surowy klimat jeszcze bardziej stara się uwrażliwić na te niedocenione cuda natury.

    R. M.

    Availability: Last items | product: 1CD


    10,92 EUR
  • Mind Over Matter | Live at Lunen

    Mind Over Matter | Live at Lunen

    Availability: Last items | product: 1DVDr


    15,28 EUR
  • Cosmic Hoffmann | Space Gems

    Cosmic Hoffmann | Space Gems


    Klaus Hoffmann-Hoock is a character who is as important as Klaus Schulze, Tangerine Dream and Edgar Froese in the sphere of EM. Being a precursor of the Mellotron, a polyphonic keyboard which reads sounds from magnetic tapes, the founder of Mind Over Matter created an impressive music vault which is the fruit of his experiments and research in sound. Answering an increased request of his fans, Klaus Hoffmann-Hoock removed dust from these old archives of the 70s, to present his first volume of a Mellotron fiesta, Space Gems.
    And this first collection starts with a heavy one. Rooftop High is a fusion of static loops whose reverberations cut across each other, forming a sequence with hatch tempo. The rhythm is linear, even atonic, finding its form on the echo of the symmetrical blows of chimerical violins, wrapped of silky vaporous Mellotrons, a title curiously bewitching, which dips back its atmosphere to rotary loops on Sequencer. The Mellotron can also be synonymous of softness and influence floating moments as Mystic Winds which floats around a slow and enveloping synth, just like the very calm Passing Jupiter By and morphing spacey Die Kosmische Abfahrt. Far Away revolves on a beautiful wandering sequence, like a space western. The movement is linear and finds its form on beautiful synths which insufflate slow melodies, accompanying the arid walk of a lonely soul. Wüstenschiff breaks the vaporous tempo with an electric beat where the metallic blows of a sledgehammer are hammering a throbbing Mellotron journey to Arab savour. A title which was surely inspired by Kraftwerk, New Order or Depeche Mode with its incisive tempo and ramming beat. I hear some effluence sounds of Bowie's Heroes on this one, too.
    Opera mellotronique is a slow movement where Mellotrons form a moving chord section, supported by a beautiful wind section instrument. The fans of King Crimson will find this so limpid sonority which worked the musical structure of the group from its whole beginning. The illusion of a small orchestra is so perfect.
    Under furious synths, Spaceneighbours takes again the road of rhythms with a sequence that hems under striations of analog rain which tear up an impulse with waterfall curves. Fly West is another jewel of the analog era on sharp-edged synths. Its cadence is heavy and gimlets in echotic loops which harpoon the sound with power, a superb title which balances with wonder the bivalent atmospheres of Space Gems, which encloses on the dreamy Windvogel, a track that could dissolve an iceberg with its flute to so intense and touching radiations.
    Lovers of the Mellotron, run and get this essential CD! For the neophytes, tell yourself that Space Gems is a superb collection which presents the two principal sides of EM from the analog: on one hand, there are these heavy movements with successive loops that create atmospheres to unimaginable rhythms and, on the other hand, there are those sumptuous movements with space wanders that blow as atonic caresses.
    At all events, the result is astonishing and shows all the possible depth between two fields with unmatched magnetisms. Concerning Klaus Hoffmann-Hoock, it extends the size of his talent on music and a sonority which belongs clearly to him and which, for unexplainable reasons, remains still too much ignored.


    Sylvain Lupari www.Guts Of Darkness


    Availability: Last items | product: 1CDr


    15,28 EUR
  • Mind Over Matter | On the Wings of the Wind

    Mind Over Matter | On the Wings of the Wind


    Delicate soundscapes open ‘Crossing Jamuna River (Balloonflight Of Our Fantasy)’ with singing insects which charm on lapping water. With such a title and the inner sleeve that goes in it, we easily guess that we fly over the Jamuna River, by one peaceful moment that gives us the chance to hear the wind as far as it can't interfere. The synth floats among the marvellous breaths of a recorder. The peace of the atmosphere, the fusion between the flute and synth on sitar chords is a unique moment of appeasement which extends our vision far away boring the horizon. Klaus Hoffmann-Hoock is in paradise. As high as the clouds, him and his flutist companion Volker Kuinke, twice European Gasballooning Champion, furrow the heights of Asia in search of inspiration. And on this first track, we are with them. We close our eyes and the connection is made. We have the feeling to be there, that we also see the images that their music describes so well - tenderness and amazement - a great inspired track.
    It is with astonishing thunders that ‘Mountain Thunder’ begins, a tribal spirit title with tabla percussion that floats on rich Mellotron layers to lascivious movements.
    The noise of flowing water mixes with the magic breaths of Volker Kuinke's flute, on the ‘Journey to Brittany’ intro. A celestial voice rises among this transition, half animal, half human, it moults itself in ethereal breaths, as synthetic passages that the wind raises at the top of clouds. Floating, with melodious fluty harmonies ‘Journey to Brittany’ owes its beauty to its environment.
    A strange tic-tac emerges from an insects concerto that a tiny shimmering swirl half buries. ‘Fullmoon Desert’ becomes a superb melody on an atonic movement, stuffed of chimes and scintillating serpentines of harmonious keys which twist with tenderness.
    ‘Cloud Ghosts’ opens on drones which join to soft flute breaths, rocked by synthetic pads, hardly mutable, this slow procession progresses on a beautiful sensual bass which undulates an animated intonation of fine tabla percussion. ‘Cloud Ghosts’ is a beautiful title of a nostalgic softness that a beautiful flute oversizes the beauty on splendid synthetic layers that blow in an environment with hostile murmurs.
    ‘On the Wings of the Wind’ is a whole musical voyage where MIND OVER MATTER traces a romantic portrait of a planet end that our eyes will undoubtedly never see, but that our ears will have seen, thanks to the perspicacity of MIND OVER MATTER.


    Sylvain Lupari www.Guts Of Darkness


    Availability: Last items | product: 1CD


    15,28 EUR
  • Klaus Hoffmann-Hoock, Hans Fassbender | Heartbeat

    Klaus Hoffmann-Hoock, Hans Fassbender | Heartbeat


    Klaus Hoffmann-Hoock i Hans-Werner Fassbender wydali płytę Heartbeat w serii Encounter. Hoock znany jest jako gitarzysta "intergalaktyczny", do tej pory ambient jedynie przebrzmiewał w jego twórczości. Jednak tu cała struktura owej płyty jest skupiona wokół powyższej stylistyki. Nawet gitara tu jedynie wybrzmiewa gdzieś w tle, ale tym razem gra na niej Fassbender. Te powolnie konstruowane tekstury, obaj artyści stworzyli na dosyć archaicznym sprzęcie. Hoock wykorzystał swój Megatron, będący cyfrowym odpowiednikiem mellotronu. Fassbender skupia się na graniu na starych, analogowych syntezatorach oraz na gitarze. Jego szkoła gitarowej improwizacji jest inna niż u Hoocka. Artysta stara się delikatnie podpiąć po spokojną, sączącą się z głośników elektronikę. Jego instrument uwypukla jej nostalgiczny ton, jak i sam kreśli ulotne kontury melodii. Brak tu szalonych, psychodelicznych lotów czy sekwencyjnych przebiegów. Zostaje czysta gra barw i emocje jakie są odczuwalne w każdej minucie trwania tych dwóch, długich kompozycji. Bicie serca, jakie pojawia się na początku i końcu płyty, spina ją niczym klamra. Ciekawy album, dosyć nietypowy zwłaszcza jak na estetykę której hołduje Hoock. Może tym bardziej warto go sprawdzić?

    R. M.

    Availability: Last items | product: 1CDr


    15,28 EUR
  • Cosmic Hoffmann | Shiva Connection

    Cosmic Hoffmann | Shiva Connection


    Klaus "Cosmic" Hoffmann nie ustaje na polu łączenia klasycznej elektroniki z innymi pokrewnymi gatunkami. Album Shiva Connection jest znakomitym rozwinięciem doskonale przyjętej płyty Beyond The Galaxy. Powyższy zbiór różnicują ramy czasowe w jakich dane utwory powstały, a więc mamy lata 1977-1999. To jednocześnie zapisy studyjnych rejestracji i fragmenty występów na żywo. Nagrania studyjne są najstarsze w Lightstar Rising i A Few Miles Beyond Infinity, słychać nie tylko sekwencyjną elektronikę ale i ciążenie ku psychodelicznej formie wyrazu. Nagrania live dokonane wespół ze Stephenem Parsickiem między majem a grudniem 1999 przynoszą nieco bardziej improwizowany materiał. Z powyższego materiału wyróżnia się Interstellar Rollercoaster, ponad 20-minutowa, rozimprowizowana suita ogniskująca w sobie i tchnienie ambientu, elektroniki i space rocka. Również inne utwory takie jak Hi-Flyin Shiva czy Space Harbour nie odbiegają zbytnio klimatem od reszty. Co ważne, między nagraniami sprzed lat a tymi współczesnymi nie ma aż tak wielkiego wydźwięku. Świadczy to tylko o Hoffmannie jako artyście i jego głębokiej świadomości co do tego, jak powinna brzmieć jego muzyka. A tu mamy próbkę najwyższej jakości.

    R. M.

    Availability: Last items | product: 1CDr


    15,28 EUR