Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Groove Unlimited

(225 albums)
sort by albums
on one page
recording period
  • Betzler, Bruckner, Jona | Triplet

    Betzler, Bruckner, Jona | Triplet

    Tiplet jest przykładem że w muzyce elektronicznej najlepiej wypadają występy na żywo, gdzie muzycy jakby w improwizowanym szaleństwie uwalniają się od studyjnych schematów. Tu głównymi bohaterami są Tommy Betzler oraz Michael Brückner. Cztery długie kompozycje dają ogrom możliwości, by po prostu popłynąć. Żeby było jeszcze ciekawiej w całym tym precedensie biorą udział dwaj dodatkowi artyści: gitarzysta Sammy David i obsługujący elektronikę, Fryderyk Jona. Podstawą są tu oczywiście brzmienia sekwencyjnej elektroniki, ale na szczęście goście dają z siebie o wiele więcej. Zwłaszcza gitarzysta Sammy David, który podczas tego występu uwalnia prawdziwie rockowego ducha. Sekwencyjne pętle podbite zostały gęstym rytmem i gradem ostrych, gitarowych solówek. To propozycja bardziej osadzona na rockowych resorach, gdzie co prawda trzon jest elektroniczny. Dalej ta muzyka zamiast grzęznąć w sekwencyjnych teksturach, rwie do przodu z iście rockowym czadem. Całkiem niezły elektroniczno-gitarowy wygar.

    R.M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    15,61 EUR
  • Ron Boots, Stephan Whitlan | Seven Days

    Ron Boots, Stephan Whitlan | Seven Days

    Album Seven Days, przesiąknięty jest brzmieniami klasycznej elektroniki. Ron Boots i Stephen Whitlan postanowili wspólnie przetestować syntezator MiniMoog należący do Whitlana, aby sprawdzić jak brzmi. Ów świeży zakup Brytyjczyka, posłużył jako punkt wyjścia dla reszty materiału. Dostaliśmy całkiem solidną porcję klasycznie brzmiącej muzyki elektronicznej. Obaj artyście nie wahają się też angażować bardziej namacalnych, rockowych wpływów. Poza zimnymi sekwencyjnymi teksturami, owe rockowe patenty dodają tej płycie właściwego ognia. Poniekąd ów duet brzmi czasem jak rasowy, rockowy band. To pozwala tej muzyce uniknąć monotonni i nudy, jaka często udziela się elektronicznym produkcjom. Z werwą, pazurem i pomysłem. A wszystko zaczęło się raptem od chęci sprawdzenia instrumentu.

    R.M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    15,61 EUR
  • Gert Emmens, Ruud Heij | Urban Decay

    Gert Emmens, Ruud Heij | Urban Decay

    Ruud Heij i Gert Emmens w październiku 2012 roku razem stanęli na scenie podczas imprezy E-live. Ten niezwykle udany koncert był niejako katalizatorem dla dalszej ich współpracy. Zamknęli się niemal na 2 miesiące w studiu, gdzie cedzili dźwięki jakie znalazły się na płycie Urban Decay. Ten album można potraktować jako kontrę wobec ambientalnej ścieżki, jaką niektórzy związani z tym nurtem artyści próbują podejmować. Heij i Emmens rozkręcili zatem swoją aparaturę do maksymalnych obrotów, tworząc porywające sekwencyjne wiry. Syntetyczne pętle pulsują niczym żywe organizmy, nieustannie będąc w ruchu, pędzie. Ta pełna moc jaką generują analogowe syntezatory z pewnością zadowoli wszystkich fanatyków spod znaku "szkoły berlińskiej". Sięgając do jej korzeni z lat 70-tych, obaj Holendrzy w przedziwny sposób starają tchnąć w te struktury nowe życie. Na przekór innym.
    R.M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    15,61 EUR
  • Serge Devadder | Ganda

    Serge Devadder | Ganda

    Serge Devadder, urodzony w Belgii dał już próbkę swoich możliwości na płycie The Shape Of Solitude, którą zrealizował wspólnie z Dirkiem Serriesem, znanym jako Vidna Obmana. Album Ganda nie odbiega od przyjętej ogólnej, ambientowej konwencji. Devadder tworzy niezwykle rozległe przestrzenie, które wydają się nie mieć fizycznych granic. Sięgając do dźwięków otoczenia, wplata w nie niemalże filmowe narracje. Ganda brzmi wobec tego niczym soundtrack do filmu który nie istnieje. Senne obrazy podszyte delikatnymi sekwencjami, tworzą wysmakowane, dźwiękowe wizualizacje. Ten szalenie atmosferyczny album nie przynosi jakichś niesamowitych rewolucji brzmieniowych, jednakże jego ulotna wręcz widmowa atmosfera, pozwala niejako oderwać się od szarej codzienności by odbyć niesamowitą podróż.
    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    12,31 EUR
  • The Heisenberg Compensators | Adventures of Werner and Random

    The Heisenberg Compensators | Adventures of Werner and Random

    Historia zespołu The Heisenberg Compenstators ma swój początek z występem w 2012 roku na festiwalu "Glow". Dwaj artyści: Allard Krijger i Stefan Robbins dali wtedy niezwykły, w pełni improwizowany koncert. Zachęceni ową niezwykłą energią jaka wówczas się im udzieliła, postanowili kontynuować współpracę również i w studiu. Wykorzystując masę urządzeń i instrumentów akustycznych takich jak przeznaczony do domowej rozrywki keyboard Casio, mandoliny, modulatory i efekty, stworzyli nad wyraz ciekawy materiał. Album The Adventures… wychodzi poza sztywne ramy elektronicznych sekwencji. To niezwykle ożywcza mieszanka rocka, popu, muzyki tła, elektroniki. Wszelakie sekwencje odpalane były losowe, dawało to efekt pewnej przypadkowości ale też i kontrolowanego chaosu. Dostaliśmy przedziwny miks w klimatach wczesnego Pink Floyd, romantycznych pejzaży bliskich twórczości Roberta Schroedera i popowe wzloty jakich nie powstydził by się Michael Rother. Istna postmoderna na miarę XXI wieku, tyleż ciekawa że gładko wyłamuje się sztywnym kanonom. W zamian proponuje nieco inne spojrzenie na muzykę elektroniczną.

    R.M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    12,31 EUR
  • Martin Peters | Angels of Nowhere

    Martin Peters | Angels of Nowhere

    Martin Peters swoją debiutancką płytę Attors wydał w 2002 roku, późno. Jego korzenie wyrastają z końca lat 60-tych, gdy kariery zaczynali Paul McCartney (już po rozpadzie The Beatles) i psychodeliczny wówczas Pink Floyd. Kolejne fascynacje to dzieła Mike'a Oldfielde'a, wreszcie doszła fiksacja na punkcie elektroniki. Peters będąc pod wpływem swojego krajana, Gerta Emmensa, sam zaczyna tworzyć w podobnym duchu. Album Angels Of Nowhere jak najbardziej osadzony jest w sekwencyjnej szkole berlińskiej. Zapętlając kolejne motywy, Peters tworzy potężne, transowe wiry nijako kumulując ich energię. Blisko mu zatem do wspomnianej muzyki Emmensa, jednakże sam poza wyraźnymi kalkami nie proponuje niczego nowego. Dostajemy klasyczne, elektroniczne granie które z pewnością zadowoli fanatyków tego gatunku.

    R.M.

    Availability: Only on request | product: 1CD


    12,31 EUR

  • 15,61 EUR
  • Walter Christian Rothe | Let the Night Last Forever

    Walter Christian Rothe | Let the Night Last Forever

    Walter Christian Rothe, to kolejny niemiecki elektronik który za sprawą owej reedycji wraca do świata żywych. Tym razem odpowiedzialna jest za nią holenderska Groove Unlimited. Album Let The Night Last Forever jest świetną miksturą muzyczną utrzymaną na wpół między niemal filmowym soundtrackiem a klasyczna szkołą berlińską. Rothe tworzy rozległe pejzaże niczym Vangelis w osławionej ścieżce do filmu Blade Runner. Można tu jeszcze wyczuć brzmienia bliskie dokonaniom Marka Shreeve'a. Muzyka zyskuje nieco surrealistyczny sznyt, a przy tym tchnie jakimś ulotnym pięknem i swoistym romantyzmem. Wszak Vangelis opiewał świat maszyn i cyborgów, ale starł się mu nadać bardziej ludzkie piętno. Poniekąd Rothe to jego wierny uczeń, bo i jego muzyka również zyskuje ów "ludzki" pierwiastek. Udana reedycja, przypominająca ten świetny i zapomniany materiał.

    R.M.

    Availability: Only on request | product: 1CD


    15,61 EUR
  • Zanov | Green Ray

    Zanov | Green Ray

    Zanov, pod tą nazwą ukrywa się jeden z klasyków muzyki elektronicznej, Pierre Salkazanov. Jako jeden z pierwszych artystów we Francji, zaczął na pełną skalę wykorzystywać syntezatory. W swoim domowym studiu używał takich legendarnych maszyn jak: ARP 2600, VCS 3, PS 3300. Oryginalnie album Green Ray ukazał się w 1976 roku nakładem wytwórni Polydor. Nowa wersja na CD została wzbogacona o nagranie Zephyr. Zanov znakomicie miesza sekwencyjne tekstury z awangardowymi poszukiwaniami. Monotonne uderzenie sekwencwerów, punktuje tajemnicza, widmowa przestrzeń. Zbudowana niemal z atonalnych planów dźwiękowych, przywodzi na myśl wczesne krautrockowe eksperymenty i oswaja techniki kolażu. Ta muzyka niemal pozbawiona jest komercyjnego kalibru, ale właśnie tu tkwi jej siła. Dzieło samotnego geniusza, który nie wiedząc czemu dosyć szybko zakończył swoją muzyczną podróż, zanim faktycznie się ona rozpoczęła. Kto nie zna, musi odrobić tę lekcję.

    R.M.

    Availability: Only on request | product: 1CD


    15,61 EUR
  • Arcane | Automaton

    Arcane | Automaton

    Arcane na płycie Automaton inspirując się estetyką Kraftwerk, przenosi ich futurystyczny świat na nieco bardziej eksperymentalne rejony. Stający za tym projektem Paul Lawler unika sekwencyjnych pętli, nie waha się angażować transowych rytmów, jak i skrajnie syntetycznych dźwięków kojarzących się z jakimś laboratorium przyszłości. W dużej mierze muzyka z Automaton pełni swoistą rolę ilustracji, jest jakimś wytrychem dzięki któremu możemy zajrzeć za kotarę niewiadomej. Świat maszyn, robotów jak i technologii która staje się nieodzownym elementem codzienności. W kreowaniu tego pejzażu, Lawlerowi pomagają klasyczne analogowe syntezatory takie jak: VCS3, Arp 2600 czy Moog Voyager. Futurystyczne obrazy nasączone zimnymi, elektronicznymi dźwiękami i modulowanymi przez dekoder, ludzkimi głosami przypominającymi opowieści robotów. Owe geometryczne figury są niczym kapsuła czasu, wybiegają w dal. Znakomity portret świata w którego kierunku nieuchronnie zmierzamy.

    R.M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    12,31 EUR