Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Michael Stearns

(11 albums)
12 Next page Last page
sort by albums on one page
recording period
  • Michael Stearns | Planetary Unfolding

    Michael Stearns | Planetary Unfolding


    Trochę szkoda, iż ambientowy weteran skupia się ostatnio raczej na wznawianiu swoich klasycznych dokonań, niż nowej muzyce. Ale trzeba korzystać z tych okazji, trafiają do nas bowiem żelazne klasyki muzyki ambient. Takim jest właśnie album Planetary Unfolding wydany oryginalnie w 1981r. Już wtedy okrzyknięto go klasycznym, a to za sprawą brzmienia jakie wówczas oferował. Sterans uzyskał wówczas niesamowitą przestrzeń swoich kompozycji. Bodaj chyba pierwszy raz udała mu się sztuka stworzenia elektronicznej muzyki totalnej. Niesamowicie gęste tekstury, schowane pod nimi bity, dają posmak mroku i ogromu kosmosu. Co ciekawe do wykreowania tych dźwięków, Stearns użył archaicznego, potężnego syntezatora Serge. 12 paneli tej maszyny, to niemal odwzorowanie stacji roboczej a zatem i okazja do pobawienia się dźwiękiem. Atmosfera wgniata na każdym kroku, jednocześnie Stearns odbywa iście psychodeliczną podróż poza granice świadomości. I dziś po latach można uznać Planetary Unfolding jako pierwszy album chilloutowy. Mroczny, chłodny, niesamowicie przestrzenny, pokazujący niejako kolejne tory rozwoju dla muzyki ambient. To nie są tylko tapety dźwiękowe jakie kreował Brian Eno, ale poważne studia nad muzyką jako idealnym odwzorowaniem wyimaginowanej przestrzeni. Warto poznać.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    23,17 EUR
  • Michael Stearns | Middle of Time

    Michael Stearns | Middle of Time


    Na albumie Middle Of Time ambientowy mistrz pokazuje się jako twórca ścieżek dźwiękowych do filmów dokumentalnych. Takim właśnie jest obraz wyreżyserowany przez Annę Sofear "The Mystery Of Choco Canyon". Trudno było znaleźć lepszego człowieka niż Stearns, do stworzenia muzyki do tak niezwykłego filmu. Artysta dorastając w południowo-zachodnich stanach, już od dziecka miał kontakt z dawnymi kulturami. Żyjąc pośród ruin cywilizacji przedkolumbijskiego Meksyku, chłonął ową niezwykłą aurę tych budowli i miejsc. W 1977r w Pueblo Bonito i Chaco przeżył szamańskie doświadczenia mistyczne. To wszystko spożytkował na płycie Middle Of Time gdzie poza etnicznymi elementami muzyki Indian, wplótł też ich rytualne śpiewy nasycając tę płytę ich muzyką. Poza tym samotnie spędzał czas w Chaco, medytując i integrując się z tymi miejscami. I mimo iż film prezentuje ostatnie odkrycia archeologiczne, to muzyka Stearnsa przemawia niejako w imieniu całej historii indiańskiej kultury. To obraz świata który bezpowrotnie odszedł wraz z przybyciem białych. Tu mamy namiastkę nie tylko historii ale i sztuki jaką jest muzyka.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    19,44 EUR
  • Michael Stearns | Baraka

    Michael Stearns | Baraka

    Nietypowa, wyjątkowo barwna płyta mistrza ambientu, przynosząca świeży powiew atrakcyjnej odmiany ethno. Michael Stearns spaja onirycznymi, syntezatorowymi plamami drugiego planu elementy tak różnorodne, jak plemienne pieśni Czarnego Lądu, impresje peruwiańskie, tradycyjną muzykę grecką i wiele innych. W zestawie wyjątkowo wdzięcznie prezentuje się wibrafonowa kompozycja siódma, posuwiście rozswingowana, balansująca między nowym opracowaniem jakiegoś tradycyjnego tematu a skorą do improwizacji impresją w sam raz dla el-melomanów, ale praktycznie każdy muzyczny przystanek w tej podróży jest wyjątkowo ciekawą "dźwiękową fotografią". Ambient Stearnsa nie jest tutaj aż tak mroczny i zamglony jak drzewiej, raczej baśniowo-relaksujący, ewentualne braki w atmoferze niesamowitości rekompensują jednak wszystkie etniczne elementy, niekiedy potraktowane bardzo surowo, przenoszące Słuchacza w krainy całkowicie zdumiewające europejskie uszy. Wyobraźmy sobie kojącą muzykę Stearnsa przyprawioną obficie elementami typowymi dla Litopshere Boddy'ego i Richa oraz wielu płyt Davida Parsonsa, a otrzymamy powierzchowny obraz Baraka, obraz, który wymaga rychłego pogłębienia i utrwalenia poprzez kolejne spotkania z tą płytą.

    I. W.

    Availability: Last items | product: 1CD


    14,02 EUR
  • Michael Stearns | Floating Whispers

    Michael Stearns | Floating Whispers


    Przez wiele lat płyta Floating Whispers nie była osiągalna, oryginalnie wydana w 1987 r. dopiero w 11 lat później doczekała się kompaktowej reedycji. Mimo okładki prezentującej antyczne budowle, ta muzyka ma raczej kosmiczny wydźwięk. Niczym klisze przewijają się tu fascynacje Stearns’a kosmosem i przestrzenią. Jednak nie przybiera ona postaci ciemnej, bezdennej otchłani. Poprzez jej rozległość, Stearns oddając potęgę kosmosu w muzyce, komunikuje się z umysłem odbiorcy i stara się wprowadzić go w stan nieważkości. Muzyka z czasem staje się nieco bardziej dramatyczna, jak lot statkiem który zaczyna mieć kłopoty, ale poprzez to Stearns stara się wprowadzić element akcji. Dzięki temu Floating Whispers nie nudzi, a raczej przykuwa uwagę. Jednak bez obaw, większość to mimo wszystko, delikatne, niespieszne i uspokajające granie. W kosmosie czas płynie wolniej, i przy tej muzyce można też nieco spowolnić jego obroty. Ciekawe doświadczenie.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    19,60 EUR
  • Michael Stearns | The Storm

    Michael Stearns | The Storm


    Michael Sterans poza wydawaniem muzyki na regularnych albumach, tworzył wiele dźwiękowych ścieżek do filmów. Miał też mini-CD nagrany dla kultowej, włoskiej wytwórni Amplexus. Album The Storm niejako jest zbiorem tych prac i pozwala odkryć tę stronę działalności Sterans'a, która raczej nie ukazywała się w formacie płytowym. Mimo rozbieżności stylistycznej, to Stearns w całej okazałości. Początek płyty to tytułowy utwór The Storm. Jest to jednocześnie zapis audio autentycznej burzy, gdzie artysta wykorzystał nagrania terenowe. Reszta albumu to różne oblicza ambientowej stylistyki. Od minimal music, Stearns wędruje przez klasyczne "dźwiękowe" pejzaże. Ów delikatny dryf jego muzyki, jakby tonie w kontemplacyjnej aurze. Ale nie ma mowy o monotonii, bowiem etniczy triabal sound, pokazuje inną naturę artysty. Jako nieskrępowanego niczym, muzycznego archeologa gotowego by wyruszyć w podróż do źródeł. Wielowymiarowa płyta, jakby Sterans w pigułce, a jednocześnie niezwykle sugestywny.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    17,49 EUR
  • Michael Stearns | Plunge

    Michael Stearns | Plunge


    Na płycie Plunge Michael Stearns prezentuje się z zupełnie innej strony. Na albumie przeważa akustyczne instrumentarium i zamiast ambientowych plam, mamy niemal jazzowe inklinacje.
    Plunge wielbicieli Stearns’a może wprawić w niezłą konsternacje. 12 kompozycji zaskakuje na polu kreacji z dźwiękiem. Ambientowy mistrz skręca tu bowiem w innym kierunku. To nie terenowe zapisy chwili, niekończące się ambientalne wstęgi czy awangardowe eksperymenty. Plunge to przede wszystkim barwne i dosyć ekspresyjne kompozycje. Gitary, saksofon, flety, skrzypce, Stearns brzmi niemal jak rasowy, jazzowy big band. Nie brak i elektroniki, lecz ona tonie w gąszczu akustycznego zgiełku. Dosyć ekspresyjne są te utwory, zawieszone na granicy jazzu i rocka. I co ciekawe, Stearns nie traci w nich swojej tożsamości, a jednocześnie są one okazją do poszerzenia słownika muzycznej ekspresji. Okres w którym powstawała ta płyta, był też dla Stearns’a czasem flirtów z muzyką filmową i tworzeniem dźwiękowych ścieżek. Plunge też odwołuje się do owej filmowej ekspresji, poszerzając horyzonty tej ciekawej płyty. Warto się przemóc i wsłuchać w nią.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    19,60 EUR
  • Michael Stearns, Ron Sunsinger | Sorcerer

    Michael Stearns, Ron Sunsinger | Sorcerer


    Obaj artyści na płycie Sorcerer przedzierają się przez mroczne abstrakcje dźwięków. Ich muzyka przybiera postać mrocznych, najeżdżonych niebezpieczeństwami, kolaży. Bazą są przetworzone elektronicznie, brzmienia akustycznych i elektrycznych gitar. Ich posmak jest mocno surrealistyczny, elementów ethno jest tu niewiele, za to masę brzmieniowych dziwadeł. Sorcerer inspirowany jest duchowymi pismami Carlosa Castanedy. Gdy słuchacz podróżuje przez ten labirynt dźwięków, na sam koniec czeka go mała niespodzianka. Peruwiański szaman Don Augustyn Rivas, śpiewa piosenki Icarro Ayahussa. Ten nieco etniczny akcent, jest jakby łącznikiem z albumem Singing Stones. To kolejna płyta Stearns'a, który pokazuje iż jest niezwykle kreatywny na polu eksperymentów z formami muzycznymi. A stawia go wśród najbardziej innowacyjnych poszukiwaczy abstrakcyjnych form.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    16,01 EUR
  • Michael Stearns | Collected Thematic Works 1977-1987

    Michael Stearns | Collected Thematic Works 1977-1987


    Potentat amerykańskiej sceny ambient, Michael Stearns podsumowuje wczesny okres swojej kariery. Nagrania zebrane na tym kompilacyjnym albumie pochodzą z takich płyt jak: Ancient Leaves (1977), M’ Ocean (1984), Plunge (1986) i Floating Whispers (1987). Te nagrania mają nie tylko historyczne konotacje, ale też związane są z pewnymi wydarzeniami i projektami z życia Stearns’a. Kompozycja Ancient Leaves została nagrana w 1977r na festiwalu Ocean Park. Utwór Merrige Chords pochodzi ze ślubu artysty jaki się odbył w 1980r. Jest też nagranie Three Faces Of Goddess stworzone na potrzeby przedstawienia z udziałem tancerzy. Nie brak i muzyki do filmów, a właśnie takie albumy jak Plunge czy Floating Whispers wypełnione były muzyką o takim charakterze. Ten przekrojowy materiał kreśli obraz Michaela Stearns’a, jako artysty wielowymiarowego. Mimo iż działa głównie na poletku muzyki eksperymentalnej i szeroko pojętego ambient, jest dosyć uniwersalny w tym co robi. Nie ma dla niego barier, a każdy projekt w jak się angażuje stawia niejako nowe wyzwania przed nim. Tak jak i tu szczypta eksperymentów, muzyki ilustracyjnej, ambientu i statycznych pejzaży, kreśli zakres jego możliwości. To doskonały materiał dla tych którzy nie chcą kupować całej dyskografii, a jedynie mieć pojęcie o muzyce artysty. I doprawdy trudno o lepszy przewodnik po jego wczesnych dokonaniach.

    R. M.

    Availability: Last items | product: 1CD


    17,07 EUR
  • Michael Stearns | M'Ocean

    Michael Stearns | M'Ocean


    Ta płyta miała swoją premierę w 1983r, jednak jak to bywa z tego typu wydawnictwami trudno było ten materiał namierzyć. Co ciekawe ten materiał istniał pod inną nazwą Play Light, a opublikowała go wówczas miniaturowa oficyna Montage Continuum. Dzięki wytwórni Rona Boots'a, Stearns ponownie wraca i można wreszcie posłuchać tej pozycji. Fani artysty otrzymują to za co cenią najbardziej Stearns'a, znakomite ambientowe krajobrazy. A te wywodzą się z dronowych czeluści, tu poddanych solidnym modyfikacjom. Jednak M'Ocean to nie tylko eksperymentalne podejście do sztuki, Stearns stara się być bardziej konwencjonalny. I tak w kompozycji Lightplay ociera się niemal o vanegelisową stylistykę. Nie brak i delikatnego zerkania w kierunku brzmień sekwencyjnych, jednak to ambient jest tu głównym punktem odniesienia. W sumie ów album godzi w udany sposób elementy awangardowe z tymi bardziej przystępnymi. Niejeden na takich zabiegach się wyłożył, ale Stearns wyszedł z tego obronną ręką.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    15,61 EUR
  • Michael Stearns | Sacred Site

    Michael Stearns | Sacred Site


    Michael Stearns podsumował albumem Sacret Site lata 1983- 1993. Przez 10 lat tworzył między innymi na potrzeby filmu i ścieżki dźwiękowe wykorzystywane w kinach typu IMAX. Podstawowym budulcem tych kompozycji są niezwykle głębokie drony, jak i inne dźwięki o podobnej strukturze. Stearns funduje muzykę o niemal symfonicznym posmaku. Z tą różnicą, iż chodzi tu raczej o moc samego dźwięku, niż polifonię instrumentów. Bowiem Sacret Site w swej budowie jest albumem dość minimalistycznym. Mimo filmowego posmaku, i uczucia iż słuchamy soundtracku do jakiegoś nieistniejącego obrazu, to dosyć statyczna całość. Elementy ethno są próbą przełamania bariery między dronowym ambientem a stylistyką new age. Stearns miksuje te elementy w jeden, spójny tok narracji. Jednocześnie stara się nie przeładowywać tej muzyki masą niepotrzebnych dźwięków, zachowując jej minimalowego ducha. Fantastyczna odtrutka na głupoty i wyziewy zblazowanej pop kultury. Ta muzyka ubogaca ducha!
    R. M.

    Availability: Last items | product: 1CD


    17,07 EUR
12 Next page Last page