Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Brian Eno

(28 albums)
First page Previous page 123
sort by albums
on one page
recording period
  • Brian Eno | Before and After Science

    Brian Eno | Before and After Science

    Brian Eno, zręczny mistrz marketingu czy muzyk? Wydaje się że jedno i drugie, w swojej wizji muzyki umiał sprzedać dźwięki, które nie miały prawa zdobyć popularności. Wbrew wszelkiej logice, ale jego "ambient" okazał się być tak oczywisty że aż genialny. Ale Eno to nie tylko muzyka tła, ale też i spójne, krótkie piosenki. Z pozoru zwykłe, ale nie do końca. Wydana w 1977r płyta Before And After Science jest jednym z jego arcydzieł. Tych 10 nagrań, okazało się być niezwykle inspirujące i dla późniejszych pokoleń. Z resztą w owych latach Brian Eno pokazał że jest nie tylko doskonałym kompozytorem, ale i producentem. Wyprodukowane w 1977r przez niego płyty Low i Heroes Davida Bowie, były zwiastunem nadchodzącej nowej fali, która zdominowała alternatywny rock lat '80. Chłodne statyczne kompozycje, będące wynikiem życia w izolacyjnej aurze Berlina Zachodniego. Jego autorski album Before And After Science, jest muzyką kontrastów. Część pierwsza płyty to nieco nerwowe, zadziorne granie będące pomostem między popem a rockiem. Utwór taki jak Backwaters jest tego najlepszym przykładem. Jednak im dalej, tym kompozycje zdają się coraz bardziej nierzeczywiste, odrealnione. Takie kompozycje jak Julie With... czy By The River zacierają granice między popem, rockiem a ambientem. Płynne niczym hologram, jawią się wysublimowanymi, eterycznymi konstrukcjami którym bliżej do sennych marzeń niż zwyczajnych piosenek. Piękny album będący kamieniem milowym dla formuły avant popu. Urzekający po dziś dzień.

    R. M.

    Availability: Only on request | product: 1CD


    8,22 EUR
  • Brian Eno | Taking Tiger Mountain

    Brian Eno | Taking Tiger Mountain

    Brian Eno w 1974r szedł za ciosem, po debiutanckim Here Come The Warm Jets, na jesieni wydał swój drugi album. W tamtych czasach było to całkiem powszechne, że dwa premierowe albumy ukazywały się w jednym roku. Jak zwykle w jego przypadku pojawiło się zacne grono gości, a wśród nich Phil Manzanera, gitarzysta i kolega z czasów Roxy Music. Na płycie Taking Tiger Mountain muzyka Eno stała się nieco bardziej stonowana. Jeśli pominąć śpiewany na knajpianą modłę Back In Judy's Jungle, otrzymujemy całkiem zgrabny zestaw. Glam rockowe wtręty, przecinają się z nieco bardziej klimatycznym graniem. Chociaż taki Third Uncle zagrany z rockowym wykopem, to zapowiedź post punka i nowej fali. Późniejszy cover nagrany przez grupę Bauhaus jest tego wymownym dowodem. Dosyć pogodna muzyka kontrastuje tu z nieco mrocznymi tekstami. Z resztą tytuł tej płyty nawiązuje do komunistycznej maoistycznej rewolucji. Ale nie tylko Chiny są tematem rozważań, Brian Eno przywołuje też konkretne wydarzenia. A takim była katastrofa lotnicza pod Paryżem w 1974r. Awaria tylnych drzwi cargo doprowadziła do dekompresji samolotu i utraty sterowności. Zginęło wówczas 346 osób. Pomijając tę ciemną tekstową stronę tej płyty, Taking Tiger Mountain był świadomym i udanym krokiem ambientowego mistrza.

    R. M.

    Availability: Only on request | product: 1CD


    7,92 EUR
  • Brian Eno | Thursday Afternoon

    Brian Eno | Thursday Afternoon


    Muzyka prezentowana tutaj, wydana wyłącznie w formacie kompaktowym w 1985 r., pomyślana była jako specyficzne dźwiękowe tło do prezentacji siedmiu kontemplatywnych obrazów "multiple viewing". Tony idealnie korespondują z nastrojem abstrakcyjnej okładki: w zależności od tego, czy widz przygląda się pastelowym motywom mniej czy bardziej uważnie, bądź obraz porusza się względem odbiorcy, bądź nieruchomieje w swej bezczasowości względem podchodzącego doń widza. Przez mniej więcej 60 minut swobodny, szybujący swobodnie niczym nić babiego lata motyw podlega jedynie bardzo subtelnym przekształceniom: Brian Eno nie po raz pierwszy udowadnia, iż jest mistrzem w tworzeniu nienużąco repetytywnych struktur zaawansowanej "thinking music". Być może nie mamy tutaj nowych, eksperymentalnych rozwiązań, ale najważniejsza jest przecież i tak niepowtarzalna atmosfera, którą tu bez trudu udało się wyczarować.

    I. W.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    8,22 EUR
  • Brian Eno | Another Green World

    Brian Eno | Another Green World

    Utopijna wizja świata na Another Green World idzie w parze z niecodzienną muzyką. Brian Eno znany z kreowania abstrakcyjnych obrazów, po raz kolejny zafundował słuchaczom album złożony ze zwykłych piosenek. Chociaż sformułowanie "zwykłych" będzie obrazą dla ich autora. Ciśnie się na usta słowo niezwykłych, bo niejednokrotnie Brian Eno wykracza poza tę niewidzialną granicę. Mając na uwadze eksperymenty z muzyka tła, stara się ją zaadaptować w świat popu. Co może powstać z takiej hybrydy? Rzecz jasna avant pop, przystępny dla mas, a mimo tego dosyć wysublimowany i ambitny. Utwory nabierają tu jakiejś widmowej oprawy, delikatnej i ciepłej. Pojawiają się znakomici goście, stary kumpel i lider King Crimson, gitarzysta Robert Fripp. Jest i perkusista grupy Genesis, Phil Collins. Ale rzecz jasna nie mają oni większego wpływu na to, co wymyślił Brian Eno. A ten starał się nadać tym kompozycjom jak najbardziej przystępną formę, nie rezygnując z dźwiękowych poszukiwań. I tak The Big Ship kusi zapadającą w pamięć melodią, podobnie jak urocza kompozycja I'll Come Running. Żelazny klasyk avant popu, w którego budowaniu Brian Eno miał niemały udział. Po latach Another Green World nadal smakuje wybornie.

    R. M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    8,22 EUR
  • Brian Eno | Here Come the Warm Jets

    Brian Eno | Here Come the Warm Jets

    Brian Eno zasłynął jako klawiszowiec formacji Roxy Music, jednak już na samym początku jego kariery dawało znać o sobie jego eksperymentalne zacięcie. Płyta Here Come The Warm Jets, jest jego właściwym solowym debiutem. Wydany w 1974r przynosi muzykę charakterystyczną dla tego okresu. Dominował wówczas rock progresywny w klimatach Yes czy Emerson, Lake & Palmer. Rozrywkową kontrą wobec niego był glam rock, ze swymi koturnowymi i wyściełanymi cekinami, kiczowatym cyrkiem. Grupy pokroju Slade, T. Rex czy ówczesne wcielenie Davida Bowie, były wtedy na szczycie. Brian Eno nieźle wpasował się w te granie, zaproponował muzykę zadziorną ale i urokliwą. Ten spokojniejszy ton jego ówczesnych piosenek, przyniosła zwłaszcza końcówka tego albumu. Otwierający całość Needles In The Camel's Eye atakuje wręcz punkową surowością brzmienia. Wokalnie brzmi nieco jak ówczesna kopia Briana Ferry, wokalisty Roxy Music. Ten album nie dość że należy do epoki lat '70, na swój sposób kojarzy się z tą formacją. Jednak dla Briana Eno był niezwykle ważny, bo pozwolił pewnie stanąć mu na nogach. I kto wie jak dalej by się potoczyły jego muzyczne losy, gdyby nie pamiętny wypadek samochodowy w styczniu 1975r. To narodziny estetyki ambient i wielka zasługa Eno jako speca od marketingu, by te dźwięki sprzedać światu.

    R. M.

    Availability: Only on request | product: 1CD


    7,92 EUR
  • Brian Eno | Apollo

    Brian Eno | Apollo


    Prawdziwie magiczna płyta przygotowana wespół z Danielem Lanois i Rogerem Eno. Mniej więcej cała pierwsza połowa albumu to dość mroczny, wybitnie elektroniczny ambient kojarzący się nie tylko z niektórymi dotychczasowymi dokonaniami Briana Eno, ale choćby i z instrumentalną muzyką filmową Petera Gabriela; druga część albumu to muzyka bazująca na nostalgicznych, kojących harmoniach gitarowych, praktycznie z rzadka tylko doprawionych elektronicznymi ingrediencjami. Rolę spoiwa pełni tutaj powracający temat Under Stars, przynoszący akordy z odległych od nas o wiele dobrych lat świetlnych układów słonecznych, powiązane niepokojąco-zagadkowym motywem basowym. Matta jest w ogóle jednym z najmroczniejszych i najbardziej tajemniczych minimalistycznych utworów Eno w ogóle. W niepowtarzalny sposób splatają się tutaj harmoniczność, spokój i piękno oraz niepokój, przyczajenie i ponurość. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich miłośników ogólnie pojętego ambientu, ogólnie pojętej sugestywnej muzyki filmowej, a przede wszystkim ogólnie pojętej muzyki pełnej niecodziennego nastroju.

    I. W.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    8,22 EUR
  • Brian Eno | Ambient 4 - On Land

    Brian Eno | Ambient 4 - On Land


    Po przejrzystych, holograficznych strukturach Music for Airports i baśniowych tonicznych mydlanych bańkach The Plateaux of Mirror otrzymujemy zestaw mrocznych, podziemnych, organicznych chrzęstów i poszumów, ewoluujących w tchnące jedynym w swoim rodzaju pięknem oniryczne impresje. Trzeba uważnego wsłuchania się, by doszukać się smakowitych kąsków ukrytych pod pokładami frapującej elektronicznej sadzy w każdym z prezentowanych tu utworów - ale jeśli ktoś woli traktować ten album jako niezobowiązującą muzykę tła, również powinien być usatysfakcjonowany jej jakością. Praktycznie każdy z zamieszczonych tu utworów jest istną perełką, ale szczególnie należy zarekomendować otwierający całość Lizard Point, w którym pojawiają się okazjonalne, ospałe nuty basowe wygrywane przez Billa Laswella, Unfamiliar Wind, który otwiera furtkę do takich później wykreowanych magicznych światów jak Selected Ambient Works II Aphex Twin, a przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zamykające album Dunwich Beach, Autumn: jest to niewątpliwie jeden z najbardziej czarodziejskich utworów w całym dorobku Briana Eno. Mamy tutaj subtelne, gitarowo-elektroniczne tło w pastelowych odcieniach, zarysowujące pustą plażę i spokojnie falujące, może lekko posmutniałe morze; nad wszystkim unoszą się ostatnie powiewy ciepłej jesieni, zobrazowane tutaj przeciągłymi, głuchymi chmurami wykreowanymi przy pomocy brzmień, po które sięgnął także Klaus Schulze tworząc impresje Moogetique oraz Phantom Heart Brother Part 1. Przedłużenie cyklu Ambient na bardzo wysokim poziomie.

    I. W.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    8,22 EUR
  • Brian Eno | Music for Films

    Brian Eno | Music for Films

    Good price

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    4,77 EUR
First page Previous page 123