Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2346 albums in the store
1739 available in stock
33070 samples of tracks
21356 completed orders
4304 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Tangerine Dream | Madcap's Flaming Duty

back
Tangerine Dream | Madcap's Flaming Duty lupa
Good price

5,44 EUR
incl. VAT
Goods in stock
We ship to 5 days
Delivery of the registered letter is available from 6 EUR.
Shipment provide post office.
Album Madcap's Flaming Duty ukazuje się niejako z dwu okazji: to pozycja wydana dla uczczenia 40. rocznicy powołania do życia projektu Tangerine Dream, ale przede wszystkim hołd dla niedawno zmarłego pierwszego lidera grupy Pink Floyd, ekscentrycznego i niebywale uzdolnionego gitarzysty, kompozytora, autora tekstów i wokalisty Syda Barretta. Na niniejszym wydawnictwie nie usłyszymy żadnych tekstów Barretta zaadaptowanych do muzyki przygotowanej przez Edgara Froese wespół z Thorstenem Quaeschningiem, pojawia się za to cała plejada wybitnych anglojęzycznych poetów tworzących w 17. i 18. wieku. Album nagrany został przez skład: E. Froese, Th. Quaeschning, Chris Hausl, Bernhard Beibl, Linda Spa, Iris Camaa, Gynt Beator, Thomas Beator.
  • Astrophel & Stella (Music by Edgar Froese / Lyrics by Sir Phillip Sidney)
  • Shape My Sin (Music by Thorsten Quaeschning / Lyrics by Christian Torsa)
  • The Blessed Damozel (Music by Thorsten Quaeschning / Lyrics by Dante G. Rosettii)
  • The Divorce (Music by Edgar Froese / Lyrics by Thomas Stanley)
  • A Dream Of Death (Music by Thorsten Quaeschning / Lyrics by Edmund C. Stedman)
  • Hear The Voice (Music by Edgar Froese / Lyrics by William Blake)
  • Lake Of Pontchartrain (Music / lyrics 'Irish Traditional' / Arranged by Edgar Froese & Thorsten Quaeschning)
  • Mad Song (Music by Edgar Froese / Lyrics by William Blake)
  • One Hour Of Madness (Music by Thorsten Quaeschning / Lyrics by Walt Whitman)
  • Man (Music by Edgar Froese / Lyrics by George Herbert)
  • Hymn to Intellectual Beauty (Music by Thorsten Quaeschning / Lyrics by Percy B. Shelley)
  • Solution of All Problems (Music by Edgar Froese / Lyrics by Ralph Waldo Emerson)

To play the samples you need the Flash Player. Download and install.

Album Madcap's Flaming Duty ukazuje się niejako z dwu okazji: to pozycja wydana dla uczczenia 40. rocznicy powołania do życia projektu Tangerine Dream, ale przede wszystkim hołd dla niedawno zmarłego pierwszego lidera grupy Pink Floyd, ekscentrycznego i niebywale uzdolnionego gitarzysty, kompozytora, autora tekstów i wokalisty Syda Barretta. Na niniejszym wydawnictwie nie usłyszymy żadnych tekstów Barretta zaadaptowanych do muzyki przygotowanej przez Edgara Froese wespół z Thorstenem Quaeschningiem, pojawia się za to cała plejada wybitnych anglojęzycznych poetów tworzących w 17. i 18. wieku. Tutaj zaczyna się też pewien problem. Grupa Tangerine Dream ma na swoim koncie kilka albumów zawierających piosenki - czy to bardziej popowe, czy bardziej wyszukane, ale jednak z wyraźnie zarysowanymi melodycznie liniami wokalnymi. Płyty te nie cieszą się generalnie wielką sympatią wśród ortodoksyjniejszych miłośników grupy, co mnie osobiście w ogóle nie dziwi (przy czym, żeby było jeszcze bardziej skomplikowanie, napomknę krótko o swoim guście: uważam album Tyger za dużo lepszy od Cyclone) - o ile "piosenki" Klausa Schulze znakomicie dopasowują się do atmosfery czysto instrumentalnych dzieł artysty, o tyle w dorobku Tangerine Dream brzmiały zawsze znienacka popowo, grzecznie, czasem wręcz błaho w sąsiedztwie nadal udanych i niekiedy prawdziwie czarodziejskich utworów instrumentalnych. Na Madcap's Flaming Duty nie ma praktycznie znaczenia, czy słowa napisali wybitni poeci, czy też może sam Edgar Froese albo anonimowy amator-entuzjasta pisania tekstów: warstwa muzyczna i tak lokuje wszystkie utwory w sferze niezobowiązującego elpopu, a właściwie nawet całkiem zwykłego popu, jako że ducha instrumentalnego Tangerine Dream - nawet z okresu po "Błękitnych Latach" - za dużo się tutaj nie uświadczy (jednym z pozytywnych wyjątków jest prawie minutowa introdukcja do A Dream Of Death). Głos Steve'a Joliffe'a na Cyclone mógł się nie podobać, ale miał swój wyraz; głos Jocelyn B. Smith na Tyger również miał prawdziwą siłę wyrazu, a do tego doprawdy frapujące brzmienie i duże możliwości; głos Chrisa Hausla na Madcap's Flaming Duty brzmi nieco bardziej smętnie niż przekonująco i absolutnie nie dodaje nic utworom, które już same w sobie nie odznaczają się ani wyjątkowo udanymi melodiami, ani urozmaiconymi aranżacjami. Można oczywiście posłuchać tej płyty od początku do końca i znaleźć w tym pewną przyjemność, zwłaszcza, kiedy - szkoda, że tak mało odważnie - wypełzają na pierwszy plan gitarowe solówki albo charakterystycznie "mandarynkowe" akordowe konstelacje, nie wiem jednak, czy wielu słuchaczy znajdzie wystarczająco dużo powodów, by powracać do tego albumu z prawdziwym drżeniem serca. Wydaje mi się, że ciekawszym pomysłem byłoby przygotowanie bardzo skromnych, wręcz ascetycznych aranżacyjnie kompozycji, do których słowa wierszy byłyby recytowane - ale to tylko taka sugestia. Aby nie pozostawać w tak demonstracyjnie chłodnym tonie, chętnie wspomnę o udanym skądinąd ostinacie w Hear the Voice (po co chować je pod niezdecydowanym melodycznie błąkaniem się głosu Hausla?), o słonecznym nastroju a la "L'Opera Sauvage" Vangelisa w Lake of Pontchartrain, o kłębowisku zamglonych, ponurych dźwięków w One Hour of Madness (to być może najlepszy utwór w całym zestawie, chociaż bardzo zabawne jest to, iż ma on coś z atmosfery tak przeklinanej płyty Aphrica przygotowanej przez K. Schulze i R. Blossa wraz z kontrowersyjnym Ernstem Fuchsem - nawiasem mówiąc, piszącemu te słowa Aphrica mimo wszystkich związanch z nią "skandali" podoba się daleko bardziej aniżeli Madcap's Flaming Duty...), o intrygująco brzmiącej, szeleszczącej ścieżce rytmicznej Solution Of All Problems... Nie, to nie jest ostatecznie aż taki zły album, ale mógł być dużo, dużo lepszy, zważywszy (1) wybór wokalistek / wokalistów, jaki na pewno stał przed Egarem Froese otworem, (2) kondycję Tangerine Dream na Springtime in Nagasaki, (3) fakt, iż Tangerine Dream wiele razy ocierał się o pop, ale dopiero tym razem już na całej linii. Warto jednak posłuchać tak czy inaczej, by wyrobić sobie własne zdanie.

I. W.

Album's tags:

Tangerine Dream | Madcap's Flaming Duty

,

Documents

,

Tangerine Dream

,

muzyka elektroniczna

,

ambient

,

Tangerine Dream

,

Klaus Schulze

,

Vangelis

,

Jarre

,

electronic music

,

Kraftwerk