Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Peter Frohmader | Kanaan Live 1975

back

13,78 EUR
incl. VAT
Last items
We ship to 3 days
Delivery of the registered letter is available from 6 EUR.
Shipment provide post office.
  • Bizarro 15'33
  • Rupsacke 7'50
  • Spaced Out 13'00
  • Muzak Fur Beknacte 21'08
  • Starnberger Prinzenschiessen 07'30
  • Bulla Bulla 02'33
  • Paranoia Frame 03'05

To play the samples you need the Flash Player. Download and install.


Otwierający album utwór Bizarro to niesamowita fuzja kosmicznego rocka, jazzu a la King Crimson i brzmień mogących skojarzyć się z najbardziej bezkompromisowymi eksperymentami Davida Bedforda. Podstawowym tworzywem jest tutaj basowo-perkusyjna kipiel, w której pławią się doprawdy bardzo apetyczne klawiszowe i elektronicznie generowane kąski. Rupscake zbudowany jest na energetyzującym basowym riffie przypominającym nieco One of these Days Pink Floyd (Meddle, 1971), na który nanizane zostały rozmaite elektroniczne i organowe zgrzytliwości: fantastycznie hucząca, rozimprowizowana perkusja doskonale dopełnia całości. Spaced Out można by uznać za wynik jam-session Ash Ra Tempel i Pink Floyd w okresie A Saucerful of Secrets, urozmaiconej oczywiście nader szerokim spektrum atrakcyjnych i "wywierających wrażenie" używek; jest to jeden z najbardziej niesamowitych fragmentów tego i tak zupełnie nieziemskiego albumu. Muzak fur Becknackte (swoją drogą, rewelacyjny tytuł...) wymyka się już wszelkim klasyfikacyjnym ramom: ten najdłuższy na albumie utwór rozpoczyna się w pra-ambientalnej, wyzutej z rytmiki tonacji, słyszymy skrzypliwe, frapujące skargi trąbki, rozmazane elektroniczne plamy, natarczywe paciorki basu przesypujące się przy samym uchu odbiorcy, wreszcie - kilka "wokalnych" akcentów, nasuwających skojarzenia np. z kodą albumu Alpha Centauri Tangerine Dream, jeszcze więcej może tutaj jednak fascynującej tonicznej anarchii i kreatywnego hałasu a la Robert Wyatt. W Starnberger Prinzenschiessen główną rolę otrzymuje zestaw perkusyjny Uwe Rudigera, prowadząc swobodne wizualizacje odbiorcy w stronę podobną, co opowieści Iana Paice'a w The Mule (Deep Purple: Made in Japan), Gingera Bakera w Toad (Cream: Wheels of Fire) oraz Johna Bonhama w Moby Dick (Led Zeppelin: The Song Remains the Same). Na koniec otrzymujemy solidną porcję "kosmicznego bluesa" ze znów nader wyrazistym basem i mięsistymi dźwiękowymi kolażami w stale zmieniającycm się niczym w kalejdoskopie tle: Flash Gelee. Nie, to jednak jeszcze nie koniec, ponieważ reedycja płyty przynosi dwa bonusy! Zarówno Bulla-bulla jak i Paranoia Frame są dość krótkie, znakomicie korespondują jednak z psychedeliczno-paranoidalno-surrealistyczną atmosferą całości; szczególnie urzekające są elektroniczne wyładowania w finale ostatniego utworu, brzmiące surowo, chropawo, groźnie, a przede wszystkim niebywale atrakcyjnie. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników dobrej, nieskrępowanej żadnymi schematami muzyki o pierwszorzędnym potencjale wizualizacyjnym: 10/10 (bądźmy wyrozumiali i nie odejmujmy punktów za jakość brzmienia: nic się na to nie poradzi w przypadku rejestracji koncertu sprzed ponad 30 lat, a nastrój jest tylko tym autentyczniejszy...)

I. W.

Other customers buying "Peter Frohmader | Kanaan Live 1975" have also ordered:
Album's tags:

Peter Frohmader | Kanaan Live 1975

,

Green Tree Records

,

Peter Frohmader

,

muzyka elektroniczna

,

ambient

,

Tangerine Dream

,

Klaus Schulze

,

Vangelis

,

Jarre

,

electronic music

,

Kraftwerk