Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Mike Oldfield | Discovery

back

8,22 EUR
incl. VAT
Goods in stock
We ship to 3 days
Delivery of the registered letter is available from 6 EUR.
Shipment provide post office.
Siedem błyskotliwie zaaranżowanych i porywająco zagranych piosenek ze znakomitymi podkładami perkusyjnymi Simona Phillipsa i niebywale wyrazistymi partiami gitary basowej w wykonaniu samego Oldfielda oraz znakomity, wielowątkowy utwór instrumentalny ilustrujący budzenie się dnia nad Jeziorem Genewskim składają się na najlepszą płytę Mike Oldfielda z lat osiemdziesiątych.
  • To France [4:50]
  • Poison Arrows [3:45]
  • Crystal Gazing [3:03]
  • Tricks Of The Light [3:52]
  • Discovery [4:32]
  • Talk About Your Life [4:24]
  • Saved By A Bell [4:36]
  • The Lake (instrumental) [12:08]
  • To France (extended)
  • In The Pool
  • Bones
  • Afghan
  • Tricks of the Light

To play the samples you need the Flash Player. Download and install.

Trudno powiedzieć, co właściwie sprawia, iż prezentowane tu piosenki brzmią tak świeżo i atrakcyjnie. Przede wszystkim, w porównaniu z piosenkami z poprzednich płyt, udało się Oldfieldowi naładować utwory prawdziwie rockową energią, nie przemieniając ich jednak w chaotyczny hałas, tylko w najbłyskotliwsze krótkie utwory z całej swej kariery. Perkusja Simona Phillipsa brzmi po prostu potężnie, a linie gitary basowej są jednocześnie intrygująco surowe i doskonale dopracowane w najmniejszych detalach.
Właśnie z tej płyty pochodzi jeden z największych przebojów Mike Oldfielda, To France - główny riff tego utworu przewija się też przez inną piosenkę pojawiającą się na Discovery: mowa o Talk About Your Life. W refrenie Poison Arrows pobrzmiewają zaś echa Moonlight Shadow, wielkiego hitu promującego poprzednią płytę (Crises), ale w żadnym wypadku nie można tu mówić o powielaniu własnych pomysłów: znajomo brzmiące motywy zostają pomysłowo odkształcone, otoczone innymi akordami i wiodą do nowych, interesujących wątków melodycznych. Największą ozdobą Poison Arrows jest kąśliwa, rozedrgana, solówka gitarowa - zresztą podobnie ekspresyjny popis rozbrzmiewa w tytułowej piosence albumu oraz w Tricks of the Light. Nie zabrakło efektownych pasaży gitary klasycznej (Crystal Gazing, To France). Melodie są zwarte i niebywale chwytliwe, a jednak trudno zaklasyfikować je jako banalne - zapewne głównie ze względu na rewelacyjną instrumentację. Nie bez znaczenia jest oczywiście dobór głosów: Maggie Reilly znana jest miłośnikom muzyki Oldfielda już od jego płyty QE2 z 1980 r., natomiast Barry Palmer (niegdyś podpora prog-rockowej grupy Triumvirat) jest moim zdaniem posiadaczem najciekawszego męskiego głosu, który usłyszymy w obrębie całej dyskografii brytyjskiego kompozytora i multiinstrumentalisty… Szkoda tylko, że w zestawie piosenek zabrakło wydanego tylko na singlu utworu Crime of Passion: tutaj głos Palmera i jedna z najciekawszych solówek Oldfielda współbrzmią najwspanialej. Znakomicie pasowałyby tu ponadto utwory instrumentalne Jungle Gardenia i In The Pool z singli Crime of Passion i To France - ale nigdy nie można mieć wszystkiego…
Discovery to jednak - chyba nie tylko dla mnie - przede wszystkim dwunastominutowa suita The Lake. Początek tego utworu to niezwykle sugestywnie odmalowane dźwiękami rozsuwanie się trzcin nad brzegiem jeziora i wyłanianie się zamglonej, choć pogodne żółtawej panoramy. Znakomitą wizualizacją tego fragmentu mogłaby być pierwsza scena filmu Eldorado Carlosa Saury... Wraz z uderzeniami perkusji i dobitnym, sprężystym wejściem basu nadciągną chmury… ale ostatecznie przejaśni się i mgła zupełnie się rozwieje, ukazując krystalicznie czyste widoki w takt dynamicznego, pogodnego dialogu syntezatora i gitary na tle motorycznego podkładu sekcji rytmicznej. W kolejnych patriach zaś zapłoną przytłumione, chińskie lampiony synteaztorów, a gra perkusji wciągnie słuchacza w bagnisty, niebezpieczny grunt... Przetworzony głos Maggie Reilly pociągnie za sobą lamentujące, przesterowane gitary, ciągnące przejmującą pieśń… wreszcie na pierwszym planie pozostanie tylko gitara akustyczna, wiodąca jeden z najładniejszych pasaży w dyskografii Oldfielda aż do głośnego finału z natarczywą perkusją i płynącym basem... Utwór zakończy się pośród trzcin, tak, jak się zaczął: w oddalającej się, medytacyjnej muzyce pełnej skupienia...

I. W.
Album's tags:

Mike Oldfield | Discovery

,

Mercury

,

Mike Oldfield

,

muzyka elektroniczna

,

ambient

,

Tangerine Dream

,

Klaus Schulze

,

Vangelis

,

Jarre

,

electronic music

,

Kraftwerk