Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

David Parsons | Himalaya

back

16,38 EUR
incl. VAT
Only on request
We ship to 30 days
Delivery of the registered letter is available from 6 EUR.
Shipment provide post office.
Himalaya jest dobrym dowodem na mistrzostwo Parsonsa w dziedzinie tworzenia medytacyjnego ambientu wyraźnie inspirowanego tradycyjną muzyką Dalekiego Wschodu. Warto dodać, iż akurat tę płytę artysta przygotował tylko w pojedynkę, komponując, aranżując, rejestrując i poddając produkcji cały materiał. Album można - przez odniesienie do innych elektronicznych dzieł - umiejscowić gdzieś w rejonie, w którym spotykają się pogodniejsze miraże VidnaObmana, najbardziej zamglone momenty Discreet Music Briana Eno i naturalistyczne impresje Alio Die.
  • Himalaya
  • Kailasa
  • Akbar
  • Varanasi dawn
  • Rishikesh
  • Varuna deva

To play the samples you need the Flash Player. Download and install.


David Parsons aranżował swe wczesne impresje praktycznie wyłącznie na dalekowschodnie instrumenty: swoją namiętność do sitaru zawdzięcza wpływowi Ravi Shankara. W 1979 r. Parsons nabył swój pierwszy syntezator i od tej pory rozpoczął rozpisywanie swych impresji zarówno na "głosy Orientu" jak i "głosy Europy". Himalaya jest dobrym dowodem na mistrzostwo Parsonsa w dziedzinie tworzenia medytacyjnego ambientu wyraźnie inspirowanego tradycyjną muzyką Dalekiego Wschodu. Warto dodać, iż akurat tę płytę artysta przygotował tylko w pojedynkę, komponując, aranżując, rejestrując i poddając produkcji cały materiał. Na instrumentarium Parsonsa złożyły się Prophet VS oraz 2002, Roland D50, 5550 i Super Jupiter, Yamaha TX802 i TX812, Oberheim Xpander oraz Akai S900. Album można - przez odniesienie do innych elektronicznych dzieł - umiejscowić gdzieś w rejonie, w którym spotykają się pogodniejsze miraże Vidna Obmana, najbardziej zamglone momenty Discreet Music Briana Eno, naturalistyczne impresje Alio Die oraz - zwłaszcza w pierwszym utworze - nastroje tytułowego poematu En attendant Cousteau Jeana Michela Jarre'a. Najważniejszym elementem jest jednak tutaj tybetańska aura, bez trudu wyczarowana przez artystę nie muszącego nawet sięgać po tradycyjne instrumenty. Medytacja, zamyślenie, wieczny powrót - oto kluczowe hasła, pomagające naprowadzić na istotę prezentowanych tu nagrań. Czarująca, zdumiewająca dźwiękowa podróż, być może w poszukiwaniu odpowiedzi na zagadki fenomenu świadomości?...

I. W.

Album's tags:

David Parsons | Himalaya

,

Celestial Harmonies

,

David Parsons

,

muzyka elektroniczna

,

ambient

,

Tangerine Dream

,

Klaus Schulze

,

Vangelis

,

Jarre

,

electronic music

,

Kraftwerk