Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

Cluster | '71

back

14,97 EUR
incl. VAT
Goods in stock
We ship to 3 days
Delivery of the registered letter is available from 6 EUR.
Shipment provide post office.
Conrad Schnitzler rozstał się z kolegami i przeprowadził do Berlina; duet Moebius - Roedelius postanowił jednak funkcjonować nadal, przy czym, dla podkreślenia zmiany, przemianował się z Kluster na Cluster. 45-minutowa płyta przynosząca trzy pozbawione tytułów impresje jest niezwykle świeża i odważna. Dieter Moebius (organy, gitara hawajska, audio-generator, wzmacniacze) i Hans-Joachim Roedelius (organy, wiolonczela, audio-generator, wzmacniacze) przygotowali jedyny w swoim rodzaju dźwiękowy kolaż, który śmiało mógłby służyć jako dźwiękowe tło do filmowej impresji Kurosawy "Płaczący demon" z cyklu "Sny" albo jeszcze bardziej zatrważającego obrazu.
  • 15:33
  • 7:38
  • 21:17

To play the samples you need the Flash Player. Download and install.

Conrad Schnitzler rozstał się z kolegami i przeprowadził do Berlina; duet Moebius - Roedelius postanowił jednak funkcjonować nadal, przy czym, dla podkreślenia zmiany, przemianował się z Kluster na Cluster. 45-minutowa płyta przynosząca trzy pozbawione tytułów impresje jest niezwykle świeża i odważna. Dieter Moebius (organy, gitara hawajska, audio-generator, wzmacniacze) i Hans-Joachim Roedelius (organy, wiolonczela, audio-generator, wzmacniacze) przygotowali jedyny w swoim rodzaju dźwiękowy kolaż, który śmiało mógłby służyć jako dźwiękowe tło do filmowej impresji Kurosawy "Płaczący demon" z cyklu "Sny" albo jeszcze bardziej zatrważającego obrazu. Dźwięki generowane przez duet przypominają ze względu na zardzewiałą, absolutnie bezkompromisową, eksperymentalną atmosferę nagrania Klausa Schulze z jego debiutanckiej płyty Irrlicht (1972), wydaje się jednak, iż jeszcze mniej tu skoncypowania na określony cel a zarazem mniej też przygotowywania sobie ram, poza które się nie wychodzi. Trzy kolejne muzyczne odsłony to trzy wizyty w tym samym grząskim, gliniasto-czerwonawym trzęsawisku pełnym porozrzucanych dziwacznych sprzętów, za każdym razem widzianym jednak z innej strony, w innym świetle. Funkcję leitmotivu pełnią tutaj nie całostki melodyczne, lecz rozpoznawalne wyiskrzenia, wyładowania, buczenia oraz transformatorowe kaprysy, rozsypane po przestrzeni całej suity na pozór zupełnie chaotycznie, ale jednak chyba tkwi w tym szaleństwie jakaś metoda. Z jednej strony mogę sobie wyobrazić, iż wielu słuchaczy uzna tę eksperymentalną układankę za nazbyt wymagającą - inni jednak, do których entuzjastycznie się dołączam, na pewno zdołają uznać Cluster 71 za arcydzieło. Absolutna swoboda konstrukcyjna, szczyty pomysłowości i nieskrępowania, zenit niecodziennego nastroju: 9/10.

I. W.

Album's tags:

Cluster | '71

,

Bureau B

,

Cluster

,

muzyka elektroniczna

,

ambient

,

Tangerine Dream

,

Klaus Schulze

,

Vangelis

,

Jarre

,

electronic music

,

Kraftwerk