Write us
   


Categories


Graphics
Graphics
Graphics

Newsletter

Store statistics

2196 albums in the store
1721 available in stock
33648 samples of tracks
24653 completed orders
4652 satisfied customers from:
Australia, Belgium, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Spain, Greece, Holland, Hungary, Israel, Kazakhstan, Korea, Lithuania, Norway, Italy, USA, Switzerland, Slovakia, Portugal, Russia , Sweden ...


Contact:

phone +48 601 21 00 22

1CD

(1426 albums)
sort by albums
on one page
recording period
  • Wolfram Spyra | InSPYRAtion

    Wolfram Spyra | InSPYRAtion

    Wolfram Spyra jest wyznacznikiem jakości w muzyce elektronicznej. Jego albumy to zarazem probierz wszelakich estetyk jakie Spyra adaptuje do swojej muzyki. Od sekwencyjnych pętli poprzez estetykę ambient czy electro bliskie. Jego seria Virtual Vices nagrana z Pete Namlookiem była jedną z najlepszych w historii wytwórni Fax. Album inSPYRAtion to zapis koncertu z Solingen, na którym Wolframa Spyrę wokalnie wspomagała Roksana Vikaluk. W tych czterech długich kompozycjach Spyra przemieszcza się od sekwencyjnych pętli ku ambientalnym przestrzeniom. Jego muzyka na szczęście nie tonie w odmętach nudy. Jest wręcz przeciwnie, już sam fakt występu na żywo wymaga tego aby buzowała ona ciągłymi zmianami. Cudowny głos Roksany Vikaluk wzmaga jej nostalgiczną aurę, zbliżając niejako te brzmienia do filmowej narracji. Bardzo udany album ukazujący Wolframa Spyrę jako elektronicznego wrażliwca i romantyka, który nie wytraca tych atrybutów nawet w obliczu koncertowych wyzwań.

    R.M.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    15,61 EUR

  • 15,61 EUR
  • Steve Roach, Radiant Mind | HelioSphere

    Steve Roach, Radiant Mind | HelioSphere

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    17,27 EUR
  • Steve Roach | Atmosphere for Dreaming

    Steve Roach | Atmosphere for Dreaming

    Availability: Temporary absence | product: 1CD


    18,38 EUR

  • 12,64 EUR
  • Brendan Pollard, Michael Daniel, Phil Both | One

    Brendan Pollard, Michael Daniel, Phil Both | One

    Pierwszy wspólny album trzech zapalonych miłośników tradycyjnej, intuicyjnej, sugestywnej nastrojowo elektroniki w berlińskim stylu: Brendana Pollarda, Michaela Daniela i Phila Bootha. Treść krążka nagrana została w marcu 2009 wprawdzie w studiu, lecz na żywo – materiał nie został poddany żadnej obróbce, nie znajdziemy tu żadnych nakładek. Mamy tutaj wszystko, czego potrzebuje wymagający fan dobrej, wielopłaszczyznowej, a przy tym osadzonej w berlińskiej tradycji elektroniki sekwencyjnej – zarówno potężne, polifoniczne ostinata, jak i niezwykle atrakcyjnie brzmiące pasaże w stylu „ambient” w takim rozumieniu, w jakim używa się tego słowa w odniesieniu do amorficznych impresji Tangerine Dream z płyt takich jak „Atem”, „Rubycon” albo „Stratosfear”. Już w pierwszej, fenomenalnie długiej kompozycji „Envelopes” usłyszymy wspaniałe dźwięki „melotronowych fletów”, wtapiające się w wibrafonową taflę parującego jeziora o świcie – a nie zabraknie tu też fragmentu zbudowanego na prężnym, nabierającym rozmachu ostinacie. Utwór „Skaters” to najkrótsza impresja w zestawie, za to przywiewająca być może najbardziej kuszące brzmieniowo nastroje niczym z symbolistycznego snu? Fantastycznie utkana z poszumów i subharmonicznych zgrzytliwych ech 10-minutowa suita rewelacyjnie koresponduje z nastrojem drugiej tablicy cyklu Maxa Klingera „Paraphrasen über den Fund eines Handschuhs” – nie wiem, czy była to istotnie inspiracja dla trójki muzyków, ale polecam przejrzenie cyklu Klingera jako ilustracji do niezwykłej kompozycji Pollarda, Daniela i Bootha. Finałowa impresja to genialne zderzenie abstrakcyjnych elektronicznych fumaroli i bezdroży z kojarzącym się z nastrojem „Encore” TD dialogiem migotliwych ostinat oraz naprawdę smakowicie podanej gitary niby w oczywistym stylu nawiązującym do Edgara Froese, a jednak jakże świeżej i doskonale wpasowanej w tajemniczy, z lekka mroczny nastrój całości. Po prostu majstersztyk; album brzmi niewiarygodnie świeżo i pomysłowo, a aranżacje i produkcja całości są, bez przesady, wyśmienite. Kogo nie zadowoli oficjalnie dostępny download, powinien pospieszyć się z zakupem tej ultra-limitowanej płyty – warto ponad wszelką wątpliwość!
    I. W.

    Availability: Temporary absence | product: 1CD


    12,64 EUR
  • Katod | Inwazja Robotów z Kosmosu

    Katod | Inwazja Robotów z Kosmosu

    Bestseller Good price

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    4,48 EUR
  • Klaus Schulze (Wahnfried) | Trancelation

    Klaus Schulze (Wahnfried) | Trancelation

    To chyba najbardziej nietypowa płyta projektu Richard Wahnfried. Klaus Schulze, tym razem w towarzystwie U. W. Überschalla i Georga Stettnera przygotował album oscylujący między estetyką bardzo ambitnego lounge’u, drum’n’bass oraz pogmatwanego trance’u, na dodatek dosłownie kipiący najróżniejszymi samplami. Jest to płyta bardzo eklektyczna, żartobliwa, nastroje zmieniają się tutaj w niemalże nerwowy sposób – tym ciekawsze okazują się kolejne przesłuchania. Trzeba przyznać, iż w całej dyskografii Wahnfrieda jest to album najmniej konwencjonalny, niemalże nie kojarzący się ze stylistyką Klausa Schulze. Najwięcej typowo schulzeańskiej atmosfery ocalało w bardzo urzekającym utworze „I like to do something for You“, który z powodzeniem mógłby zastąpić któryś z remiksów na drugiej płycie starego wydania „Are You Sequenced?“ – pozostałe utwory to jedyny w swoim rodzaju melanż strzępków brzmień typowych dla KS oraz elementów najdziwniej zestawianych stylów. Co ciekawe, album ten co najwyżej przy pierwszym spotkaniu może wydawać się niespójny; kolejne przesłuchania utwierdzają Odbiorcę w przekonaniu, iż każdy element tej arcyskomplikowanej układanki znalazł dokładnie odpowiednie dla siebie miejsce, a wszystkie porozrzucane tu sample oddziałują na pamięć jeszcze natrętniej niż najbardziej wpadające w ucho melodie: słuchając „Trancelation“ kolejny raz nie podśpiewuje się powyginanych tutaj w rozmaite strony motywów melodycznych, tylko bardzo przemyślnie poupychane tutaj wszelkie „niemuzyczne“ elementy! Bardzo ciekawie słucha się spokojniejszych fragmentów płyty, jak leniwe „Abyss“ otwierające przed Słuchaczem puste, pełne uśpionych sygnalizatorów świetlnych ulice letnim wieczorem po deszczu, albo przyczajone, wieloplanowe „Future World 2“. Pojawia się też wyrafinowany chill-out o orientalnym posmaku (trzy utwory finałowe). Jedynym lekkim nieporozumieniem wydaje się być piosenka „Duel“, której od strony kompozycyjno-aranżacyjnej nic nie brakuje (zdaje się zapowiadać późniejsze nagrania KS z Solar Moon), która jednak wydaje się sprawiać kłopoty wokaliście, jakby nie mogącemu się zdecydować, czy ma naśladować Bryana Ferry, czy Chrisa de Burgh, czy Adriana Belew, a faktycznie po prostu nie umiejącemu śpiewać. Okazuje się, że to Marian Gold, który w Alphaville przecież nie miał problemów ze słuchem… Tak czy inaczej jest jednak „Trancelation“ ogromnie interesującą płytą i istnym arcydziełem samplingu.
    I. W.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    14,15 EUR
  • Klaus Schulze | Timbres of Ice

    Klaus Schulze | Timbres of Ice

    To chyba najbardziej nostalgiczna część zestawu Contemporary Works 2. Miękkie dźwięki rozimprowizowanej gitary klasycznej prowadzą słuchacza do ponad 41-minutowej impresji They Shut Him Out Of Paradise, w której partia wokalna wyraża niemal wszystkie możliwe stany emocjonalne, a tło stanowi rozchwiany puls subtelnie parafrazujący motyw piątej części suity Set the Controls for the Heart of the Mother, balansujący między systemem dur i moll. Finałowy epizod płyty to najmroczniejszy jej fragment: kleiste ziarna syntezatorowych dźwięków rozsypują się w posępnych improwizacjach, punktowanych niespokojnym rytmem i przeplatanych oddalonymi recytacjami, rodzącymi się na początku tego utworu z ponurej, nisko intonowanej obrzędowej pieśni. Tytuł utworu nie brzmi zbyt optymistycznie w towarzystwie zamyślonych, mrocznych dźwięków - Die Prophezeihung erfüllt sich.

    I.W.

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    14,15 EUR
  • Karol Almert | Radiation Range

    Karol Almert | Radiation Range

    Good price
    Oto w ciężkiej machinie lat drgnęło. Ósemka poszła w dół i mamy dziewiątkę. Na samym początku tej dziewiątki kryje się jeszcze nieznany świat muzyki Karola Almerta. Nowy rok niesie nowe idee, ale prawda jest taka, że stare idee bywają częstokroć dużo lepsze niż te nowe. Nowymi łatwiej się zachwycić, z jednego trochę głupiego przecież powodu, że się przedstawiają jako "nowe". Zatem dobre, bo nowe, czy dobre, bo dobre, a kwestię "nowości" zostawić ochrypłym marketingowcom? Może zatem dobrze jest pochylić się nad starymi ideami i rozwijać je, póki nie zarosną opuszczone i całkiem zapomniane? To jest przypadek Karola Almerta, który na swojej pierwszej płycie solowej (wcześniej szlifował warsztat w duecie THE TEMPLE OF OSCILLATORS) odsłania jeszcze ciągle analogowy świat muzyki elektronicznej zakorzenionej w czasach, kiedy licznik Geigera błyskał raz na zielono, raz na mandarynkowo, i sen w takim kolorze właśnie, kończył się o świcie gdzieś na księżycu. A cyborgi daremnie atakowały dobrze chronione twierdze zawieszone w galaktycznej pustce. Świat pulsujący fantastycznym brzmieniami, ekscytujący, zbudowany logicznie, jak statek kosmiczny i tak samo dobrze opowiedziany. Te czasy wydawało się minęły, a elektronika od lat brnie w cyfrowej mamałydze z komputerowej brukwi. Krzyż jej na drogę. Wolę, gdy grają w nas struny niemyte. Mech jest ciągle cudowny, i taki... świeży.

    Wojcek Czern, press info

    Availability: Goods in stock | product: 1CD


    6,83 EUR